Godmorgon, lördag 5 juli
Godmorgon på er!
Nu tar jag lite sovmorgon!
Fredagen har varit en trevlig dag med turistande kring Västerås. Dagen avslutades med trevligt uppträdande av Peter Karlsson och de blå grodorna. När vi kom hem till stan blev det en trevlig cykeltur i den ljumma sommarkvällen.
Imorgon lördag blir det kusinträff framåt kvällen.
HA EN FIN LÖRDAG!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vackert
Hopplöst svårt med Bilder från mobilen
De vill inte med. Ber om ursäkt för det.
Godmorgon! Undrar varför man vaknar tidigt fast jag skulle kunna ha sovmorgon?! Lär väl vara vanan att gå upp tidigt numera. Ledig helg, idag blir lite smått å gott. Ärenden ska göras. I morgon ska jag på kalas hos min kusin. Det blir trevligt! :-) Ha en trevlig dag!
Godmorgon på er.
Jag kan inte lägga in bilder från mobilen alls.
/Maria
Idag ska vi på loppis med sonen och hans sambo.
Det bästa med Erikshjälpen dit vi brukar åka är allt det hembakade fikat 😃 Ljuvliga bakverk och underbara smörgåsar.
/Maria
Glömde skriva att SOLEN SKINER😉
/Maria
SOLEN SKINER😃även här!👍
nu är det städning som gäller och sedan är vi bortbjudna!

Ha en superdag alla ni etervänner!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haha, katter är roliga. Tuffa små rackare😃
/Maria
Så, vi är hemma från loppisrundan och sonen och hans flickvän fick köpt ett köksbord med stolar. Jättefina🙂
Det är kvalmigt ute idag och solen har försvunnit.
Vi ska grilla makrill och äta stuvad mangold till med färskpotatis. Gott…
/Maria
Stuvad mangold, gud så gott det lät! Kan jag få recept? 🤤
Jag har inget recept utan jag plockar mangold och använder endast det gröna.
Hackar och förväller den i 3 minuter i saltat vatten.
Sedan gör jag en vit sås med lite muskot, salt och peppar och sedan får den förvällda mangolden puttra med en stund. Klart🙂
/Maria
God afton 🙂
Jag har tillbringat hela dagen i skogen på SBSK bågskyttebana i Rönninge 25 km söder om Sthlm. Jag och en gammal kompis har kastat en massa med tomahawkerna på deras speciella kasttavla och sedan sköt vi ett varv på deras bana i skogen. De har ett 30-tal 2D-figurer av plywoodsiluetter målade i rätt färger och försedda med träffområden av ethafoam, utplacerade på varierande avstånd, vildsvin, dovhjortar, rådjur, mufflon, lodjur med flera.
Riktigt kul att träffa gamla kompisar och snacka hela dagen om ditt och datt samtidigt som man ägnar sig åt gemensamma aktiviteter. Varmt var det, 26-27 grader i skuggan mitt på dagen, så jag har säkert förlorat en liter. Jag åkte hemifrån vid åttatiden och då var det redan 23 grader. Sedan var jag hemma igen runt 17 och nu har jag legat i hammocket och slöat ett par timmar. Bra dag, stor livskvalitete för mig 🙂
Godkvälls
Så har man jobbat kväll. Varmt och moln över Malmö,