Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 254 ggr
Cristine
1

God morgon den10 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är underligt hur vita blommor lyser i mörkret

Önskar er en varm och skön dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Afturelding
0

Godmorgon!

Idag ska det bli varmt. Skönt att det inte ska hagla, igår kom det hagel stora som golfbollar.

Ska plugga idag, och sy. Jag började på en långklänning igår.

Ha en bra dag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

Godmorgon på er!

Solen skiner! Idag har vi mötesdag på jobbet och imorgon också. Inget att se fram emot, jag vill hinna med det jag ska göra! Och efter semestern startar vi med två mötesdagar igen! Suck.

Idag har jag gjort en smaskig jordgubbssmotie till frukost, mums.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Godmorgon!

Idag gick det inte att vara ute mer än en kort stund. Snabbt in och klia knottbett! 

De vita prickarna på bilden är knott….helt tjockt i luften av dem! Klicka på bilden så syns de bättre.

Längtar till vintern….

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#3 oj oj oj. Det ser jobbigt ut att vara ko!

Men, jag tycker om sommaren. Igår kväll var det en ljuvligt skön kväll.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

#4 Här var det likadant då. Tyvärr krävs det ganska bra blåst om det ska gå att vara ute .

Korna klarar sig bra, de är behandlade mot ohyran, värre för de vilda djuren.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jösses vad mycket knott😮

/Maria

[peter54]
0

God morgon 🙂

Här är soligt och just nu 23 grader i skuggan. Jag ska strax åka till sjukhuset igen, känns som om jag är där varenda dag nu. Den här gången är det till hud för att kolla en hudförändring på huvudet, frugan tror att det är ett basiliom och då måste den bort.

#5 Är det sådana lite större randiga knott det där? De vi har är mikrosmå svarta och skulle nog knappt synas på en bild. De knott vi har här håller sig nära grässvålen under dagen och absolut inte i solen (jag tror att de torkar ihjäl då). Först efter solnedgången kommer de upp högre.

Cristine
0

De ser riktigt grymma ut!

Intehärutandär
0

Solen skiner och jag hoppas det håller sig veckan ut för skolavslutningar och student. Grann-jäntan och hennes kusin hade studentfest igår. Var mösspåtagning. Vilken glädje (även om det var alkohol med i spelet)! Är fint med alla glada studenter och deras vackra hattar nu. 

Barnet slutar 8:an och jag insåg för en vecka sedan att snart är det hans tur med!

[Sisa]
0

Hejsan härinne, fint väder också här..men inga knott! Måste vara jobbigt! Vi har klarat oss bra undan myggen än så länge, kanske för att det hålls på att bygga järnväg här i skogen ? Man har tagit undan massor av vatten och myggor gillar ju vatten!! Ha en skön dag mina vänner!

[peter54]
0

Jag läste just om knott. Det finns tydligen 7 släkten med totalt 60 arter knott bara i Sverige. De vi har här är små svarta, kanske 2 mm bara och de håller sig oftast nära gräset, så småbarn har ett helsike med dem. Vuxna brukar bli bitna på fotknölarna och visterna.

När jag bodde i Hammerdal för 40 år sedan, hade vi en större slags knott, kanske 5 mm och de var tvärrandiga vit/svart. De knotten brydde sig inte om solen, men de vi har här verkar torka ihjäl i solen.

Maria
0

Jag minns när min bror hade hästar och den ene unghästen blev knottbiten på "snoppen" Den svullnade upp och var gigantisk och hängde "utanför" hela tiden.

Veterinären var på flera besök och de fick badda med alsolssprit har jag för mig flera gånger om dagen. Stackars krake😕

/Maria

Cristine
0

Igår var det värstingåska, idag ingen el, datorn klarade sig igår…men inte idag. När elen gick, gick också den