Vägens värstingar!!
vägens värstingar!!
Här åker du ofta på vänster sida. Jag har berättat förut om hur förvånad jag blir när jag tvingas ut i vägen för att en annan cyklist åker på vänster sida när jag åker på höger.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article42296.ab
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det värsta stället jag vet att köra bil på är i Lund. Mycket studenter där och alla cyklar, många på snabba racercyklar.
Mot rödljus, på gågator, mot enkelriktat, fel håll i rondeller, på gångbanor eller mellan filerna mitt i vägen. Det gäller att ha ögon åt alla håll när man kör bil där.
Zabelle
Ja sånt som visas på videon ser jag varje dag jag är i Uppsala.
För en tid sedan gjorde polisen en "drive" i centrala Uppsala och tog cyklister som bröt mot trafikreglerna och de kommentarer som återgavs i UNT visae klart att många inte begriper att cyklar är fordon och samma regler gäller som för andra fordon.
Bland annat var det en student som åkte fast för fortkörning på cykel, han cyklade nerför Carolinabacken i 70 km/tim, jag tror att det är 30-gräns där.
#3 Känner igen det där.
Vet inte hur många gånger jag blivit "omcyklad" när jag körde moped. I värsta fall på båda sidor samtidigt när det varit någon nedförsbacke..
/Maria
Inte klokt vilken nonchalans mot andras liv!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det har blivit vanligt med att köra cykel på vänster sida. Vi kan sitta här och se ut på cykelvägen och nästan hälften åker så.
Jag som är från landet har ännu inte (efter 8 år i stadstrafik) lärt mig att vara lika våghalsig som "stassarna" - jag vill inte heller bli det. Det är, som ni säger, otäckt att vara bilist när de kommer var och hur som helst!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet