Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 385 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, fredag 9 maj

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon från ett soligt Göteborg🙂

/Maria

søs
0

Godmorgen …ingen sol her på syd sjælland …god dag

Afturelding
0

Godmorgon!

Grått och kallt, inte direkt marknadsväder egentligen men International Food Market är i stan så det får gå ändå. Kanske inte läge för italiensk glass, men schweizisk choklad kan man ju alltid äta 😃 Innan jag ger mig ut så ska jag plugga dock, och städa lite. Började igår så nu är det inte jättemycket kvar.

Ha en bra fredag och helg allihop!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

Mulet här idag. Igår hade vi besök av hantverkare som bröt upp golvet. Nu först bara till en del. Vi har sen huset var nytt haft problem med att värmesystemet tappar trycket och över ett år har vattnet försvunnit ut någonstans. Vi har haft mycket kontakt med Skanska runt  detta och bemötandet har inte varit det bästa. De har inte hittat felet och då de inte hittar det finns det inte. En annan firma hittade felet på en timma. Det läcker vatten ur rören under golvet. Läckan de hittade finns där vi har matbordet. Sen har det dragit ut på processen i åratal och Skanska vägrar ta sin del. Det är vi som orsakat problemet. Förhoppningsvis kommer vårt försäkringsbolag att ta det med Skanska men nu verka det som även de backar.

När golvet nu äntligen bröts upp igår visar det sig att det är vått och mögligt under golvet. Det var ju det vi sa. Skanskas rörarbete är skarvat och skarven är tätad med silvertejp…

Maria
0

#4 Det är då attan att sådana saker ska ta flera år…

/Maria

aggeelin
0

#5 Visst är det.

Inte roligt alls något runt  detta. Visst vill jag att detta ska ordnas men ser inte fram emot att ha golvet uppbrutet under åtta veckor :(

Intehärutandär
0

Hos oss spöregnar det sedan några timmar. Har regnat (nästan) konstant i dagar nu. Kliar i min kropp pga alla avbrutna projekt i trädgården. Hoppas vi får fint väder snart, igen. Äntligen helg, hoppas att få sova bättre då. Är helt slut.

Anders 50
0

God förmiddag!

Shoppingtur avklarad! Nu klarar både jag och djuren oss några dagar.

#6 Då är inte silvertejp så bra som det sägs?  Kanske var gammal tejp med dåligt klister?😂

Hoppas ni får ordning på det hela.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JanGBG
0

Efter att ha veckohandlat. Åkte jag upp till skjutbanan för att skjuta in min Kentucky bössa på små mål på olika avstånd.

Tror ni inte att jag drev ner en kula innan jag hade hällt i krutet!!!!!! 

Hade jobb i två timmar innan jag fick ut en!

SKIT DAG!!!!!!!!!!!!

[peter54]
0

God kväll 🙂

Jag har varit på dialysen hela dagen och inte påverkats så mycket av att det regnat hela dagen även idag och att termometern inte har visat över 6 plusgrader, men det är trist att erfara att hela helgen ska se ungefär likadan ut, ingen ljusning förrän onsdag enligt SMHI.

Sedan har jag slötittat på National Geographic Wild, det är väl märkligt att fredagkvällar har veckans absolut sämsta TV-utbud, det tycker i alla fall jag och frugan.

aggeelin
0

#10 Jag tycker om dans och gillar att slötitta/koppla av till Lets dance - jag ser sällan på tv annars. Filmer tycker om att se om de är bra och n har vi börjat hyra filmer igen - så sällan det är något bra på tv.

[peter54]
1

#11 Jo jag har förstått att Let's Dance är poppis bland många, men jag och frugan är totalt ointresserade av dans i allmänhet och programidén i synnerhet så vi har aldrig tittat på det 🙂