Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 2757 ggr
Cristine
0

Inlåst och utlåst

Jag blev inlåst på ett stort varuhus  i Madrid. Jag var på toan och när jag kom ut var ingen kvar de hade gått på lunch mellan 2-5. När jag gått runt och tittat ett par timmar blev jag less och ville ut. Jag knackade på dörrarna men ingen såg mej för de var dubbla och till fönstren kom man inte heller för det var fasta skärmar bakom.När de till slut såg mej genom dörrarna så vinkade de tillbaka. Sedan kom de och öppnade.

Utlåst blev jag på mina föräldrars balkong och de var på fest, det var i augusti och folket som bodde i huset var i sina sommarstugor eller så var de döva…. jag skrek i över en timme. 

Till slut kom portvakten och förnbarmade sig över mig ..då var jag så blåfrusen att jag nästan inte kunde röra på mig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mephi
0

lol 😃

-

Cristine
0

Ni måste väl också blivit in-ut låsta!😛

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Egycsaj15
0

Inlåst på tåg… SomnadexD utlåst hmmm minns faktiskt ej:)

Mephi
0

Jag har bara blivit utlåst från hemmet och var tvungen att klättra upp till andra våningen för att ta mig in genom balkongdörren som stod öppen. 
Inget märkvärdigt, men ändå. :)

-

Intehärutandär
0

Fast i hiss under flytt. Fruktansvärt med ångest och fobi. …och kissnödig. Kom ut någon timme senare.

Bellbooh
0

Blev utlåst en gång när jag hade varit på konsert och kom hem sent på kvällen utan nycklar och med en telefon som knappt hade någon batteri kvar så kunde inte ringa mina föräldrar som var hemme i lägenheten så att de skulle öppna porten. Jag har vaga minnen av det eftersom jag då var väldig arg, ledsen och frustrerad. Men jag kommer ihåg att det första jag gjorde var att ringa 112… Vet inte varför men jag var 15 och visste inte vad jag skulle ta mig till då det var vinter och hoppades att de skulle kontakta mina föräldrar på nått sätt. Det tog för lång tid för dem att ta alla mina kontaktuppgifter så mobilen stängdes av efter ett tag. Då väcktes glödlampan i huvet på mig och så började jag kasta små stenar mot köksfönstret som var 2-3 trappor upp. Det var jättesvårt men jag tror att de såg mig efter ett tag och kom ner och öppnade. Men under tiden jag kastade stenar mot fönstret tror jag att jag knackade på grannarnas fönster… Så desperat var jag då, men ingen av dem reagerade innan någon i min familj kom och öppnade.

Sen en annan gång när jag var liten och bodde utomlands i ett hus med en patio(innergård som låg mellan entren+garage och kök+vardagsrum+övriga huset) glömde barnflickan nyckeln i vardagsrummet så att vi blev utlåsta i pation. Hemtelefonen låg i i vardagsrummet och hon hade ingen mobil på den tiden så det var lite omöjligt att ringa någon och be om hjälp. Dock hade vi lite tur eftersom fönstret intill köket var öppet så min barnflicka bad mig att hoppa in genom fönstret, hon hjälpte mig såklart, så att jag skulle öppna inifrån. Det hemska i den här händelsen är att mina kaniner med sina kaninungar var på pation samtidigt som oss och gick omkring, så när jag höll på att ta sats råkade jag hoppa på en av kaninungarna :( Jag var inte ens sex år gammal men kommer ihåg det väldigt tydligt hur ungen skrek av smärta… Jag och min bror storgrät, barnflickan också, den dagen.

JanGBG
0

Vi var på semester med son och hans familj på Tenerifa, vi satt alla på balkongen på fjärde våning då min svärdotter råkar slå igen balkongdörren. Det visar sig att den inte gick att öppna utifrån.

Vi fick sitta där i någon timma till någon kom ut på en balkong så vi kunde ropa att dom fick larma personalen att hjälpa oss in.

Det var jobbigt barnbarnen blev rädda

Anders 50
0

Bara blivit utlåst från bilen. Men fick låna en bil på bilfirman så jag kunde åka hem och hämta reservnyckeln.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!