Minne från Valborg.
Har ni nåt minne från den här dagen som ni aldrig lär glömma? Jag har ett!
Vid den här tiden på förmiddagen, valborgsmässoafton för 13 år sedan, var jag på väg till vårdcentralen med handen inrullad i nästan en hel rulle hushållspapper som hjälpligt stoppade blodflödet. När de fick se handen så blev det direkttransport till akuten i storstaden.
Och där fanns det gott om olycksoffer så de bara såg till att jag inte förblödde och sen fick jag vänta…det fanns de som var värre skadade så det var ok, och jag blev ompysslad hela tiden.
Men frampå eftermiddagen blev det min tur, och turligt nog blev det chefen på ortopeden som kom. Senorna på ovansidan på v.hand var avsågade och för att det skulle gå fortare så kallade han ner personal och utrustning till akuten och opererade handen där, det hade blivit omständigare om jag skulle lagts in på ortopeden och då hade jag fått övernatta.
När allt var klart sa läkaren till en kvinnlig polsk läkare att hon skulle gå och sjukskriva mig en månad till att börja med, jag visste ju inte att det var så allvarligt så jag sa att så lång tid behövdes väl inte?
Men jisses så arg den kvinnliga polska läkaren blev då! "- DU VARA MYCKET KLAD DU SKRIVEN EN MÅNAD!! MÅNGGA AVUNDSJUKA PÅ DIG!!"
Glömmer henne aldrig! 😂 Hon hade nog haft problem med folk som tyckt de fått för kort sjukskrivningstid.
Så framåt kvällen åkte jag hem med en gipsad hand/arm och det tog sex månaders sjukskrivning innan fingrarna var så pass rörliga att jag kunde börja jobba igen. Och två är inte helt ok än.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det här året var jag två dagar tidigare ute med att skada mig så denna valborg är jag redan sydd, omplåstrad och klar! 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag måste skratta åt kommentaren i #1 men det var då en jiddrans otur just runt Valborg😃
.Finns det någon Valborg du varit dum emot?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men Anders, du får vara rädd om dig😃
/Maria
Oj Anders jösses.. Själv har jag inga minnen från andra valborg.
Oj, skönt att det gick bra! 🙂
Valborg har aldrig varit en bra högtid för mig, gillar det inte. Men en valborg var väl rolig.. jag och en vän promenerade runt bland folkmassorna. Och det var också allt av det roliga minnet 😃