Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 328 ggr
flisan708
0

God morgon tisdag 22/4

God morgon! Glömde igår slå av alarmet på väckarklockan. Dumt men jag tänker somna om snart. Igår gjorde jag mitt sista arbetsdag på jobbet. Vissa avsked var tunga, andra inte alls. Livet går vidare, nya spännande utmaningar väntar. Känner mig fri! Önskar er alla en riktigt trevlig dag!

Skorpion76
0

God morgon!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

aggeelin
0

Godmorgon!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
0

Godmorgon!

Nu är jag tillbaka. Tar nya tag och ska plugga hela dagen (samtidigt som jag planerat att titta på tecknat hela dagen). Beställningsjobbet är klart också så det behöver jag inte tänka på mer.

Ha en bra tisdag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

Solen skiner! Det ser ut att bli en härlig dag! Hoppas att jag hinner titta ut genom fönstret under dagen :)

Hoppas att ni får en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
1

God morgon på er Solen skiner idag med. Härligt härligt. Men jag jobbar kväll. Flyttar till min stuga till helgen. De är så skönt. Byta jobb de vill jag med. För jag känner att jag gör samma sa hela tiden. Behöver något annat för att inte bli trött hehe. Konstigt. Men gör jag samma sak varje dag så blir de enformigt för mej. Behöver nytt göra. Fönsterna hehe dom behöver putsas hör med. Fick fönsterputsning av mina föräldrar när jag fyllde år. Den är jättebra går väldigt fort att putsa. Tvättar blöta ner fönstret sen tar man elektiska skrapan och trycker på knappen. Fönsterna blir väldigt rena Ha en skön tisdag

Cristine
0

God morgon alla! 

Tina var har du köpt den och hur mycket kostar den?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

God morgon!

Vaknat till ännu en solig morgon, härligt🙂

Toppen att du hittade ett annat jobb flisan, lycka till, hoppas du kommer att trivas där.

Ha en fin dag alla LK:are🌺

stina63
0

*6 Cristine Den kostar lite olika beror var man köper den. Men den går omkring 600-700 kronor. Kan säkert hitta billigare

men här är en länk

[peter54]
0

God förmiddag 🙂

Här är soligt men ganska blåsigt och därmed ingen värme att tala om. Helgen är (äntligen) förbi, det var fantastiskt väder och vi hade folk på besök hela tiden. Därför var det rätt skönt att få vila ut på dialysen igår.

Idag på moronen har jag varit på Akademiska sjukhuset för en MRT (magnetröntgen). En halvtimme i den trånga tunneln och maskinen låter fruktansvärt illa. Man får lurar med musik i, men det är helt meningslöst eftersom man inte hör ett dyft av ljudet i lurarna.

Jag sa till peronalen att eftersom man är helt ensam med sina tankar därinne, vore det bättre med ett par riktigt bra skyddskåpor för öronen istället, vanliga hörlurar är inte bra på att stänga ute ljud. Man ska nog inte vara mentalt instabil när man gör en sådan undersökning 😉

Maria
0

#9 Jag känner igen det där. Jag har tappat räkningen på alla MR jag gjort.

Det dunkar och låter som en fiskebåt och mer därtill. Jag väljer också bort musiken för det kan kvitta.

Numera gör jag det två gånger om året så nästa gång är i juni.

/Maria

Cristine
0

Tack för infot Tina!

#9 Tror att det finns nog de som får lite panik därinne ..går det att stoppa?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#11 Man får en "panic button" att trycka på om man behöver.

#10 För min del var detta bara tredje gången och det är såpass långt emellan gångerna att det är först när jag återupplever det hela som jag minns de tidigare gångerna.

Jag har haft samma åsikt efter varje gång - musiken är meningslös, skaffa de bästa hörselskydden istället. Jag får ont i axlar och armbågar av att ligga stilla på rygg såpass lång tid i en trång tunnel, så en sådan "curlingplatta" som man använder för att fixera armbågarna vid kroppen när man tränar bicepscurl med skivstång, skulle vara till stor hjälp.

Detta har jag framfört varje gång 🙂

Maria
0

#12 Det var en riktigt bra idé.🙂

Jag har gjort undersökningen på flera olika ställen och ibland så finns det en spegel alldeles ovanför pannan som är vinklad så att man kan se de som sitter och sköter "apparaturen"

Jag kan tänka mig att det känns skönt för de som lider av klaustrofobi plus att man som Peter skriver har en larmknapp.

/Maria

[elmaek]
0

God eftermiddag!

Nyss kommit hem från jobbet.. ska laga middag snart sedan blir det gemensam hundpromenad lite senare 🙂

JanGBG
0

God Eftermiddag.

Tidigt i morse gick jag på in sjukgymnastik. Har kört det förut inga konstigheter, men i dag fick jag kram och smärtor som inte går att beskriva! Har haft det förut men då bara när ja ligger i min säng på natten efter en jobbig dag. Tar en magnesium tablett den har alltid hjälpt. Men inte i dag.