Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 299 ggr
Cristine
1

Om häxorna.

En god nyhet spriddes av världen, underjorden  och den orena världen och inom några timmar var det  redan tal om att  alla häxor skulle sammankallas för att förbereda sig för den stora dagen….Tävlingen

En del var oroliga för sitt utseende. De blev smorda med rå vitlök och sirap varannan timme och blev stucken av getingar 

Andra engagerade i att vässa sina trollspön eller  skrubbade sig med gamla katter, badade i kokande vatten till sina kråkor med  syra eller uggel godis.

De flesta, dock gjorde allt för att skjuta trollformler mot andra häxor  för att ta bort dem ur tävlingen:. stjäla deras kvastar, idiotisera deras husdjur, förvandla dem till insekter

Poängen är att dagen före tävlingen  öppnadeTarantula RIP Productions sina knarrande dörrar… och i en ensam källare visade sig  den mest kraftfulla av alla häxor   inför jury. 

Skräck Grands jurymedlemmar var smaklösa, färglösa och osynliga men gjorde sina röster hörda med full auktoritet. Och  sa att  tävlingen skulle starta 

Zultana  heter  jag är värre än en mardröm. Jag tycker om barnen grillade och bakade maskar. Min amulett är en kanariefågel hängande  i tygpåse .

Mitt är Soraya och jag älskar att ha spindlar kryllande på krppen min amulett är en flädermus  (levande)

mitt är Aladina och jag omvandlar dig till en gris och min amulett är ett människoöra..

Jag heter Horrora och är Djävulens älskarinna och har som amulett jorden i ett nät.

Konkurrensen är hård. Vem kommer att vinna och bli skådespelerska?

Fortsätt historien själva med 3-4 rader vardera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

JanGBG
0

Zultana gjorde sin entré . Hon hade två små barn med ljusa lockar gråtande i en säck. Glöddande kol och en fasansfull grillställning.

Allt var klart för GRILLNING!

Men det är ju barn av marsipan! Säger en domare. Hon är diskad!

Oh! jag som hade sådant jobb att trolla liv i marsipan. Sa Zultana.

JanGBG
1

Nu får väl någon annan hänga på ?

Detta är ju en rolig tråd!!!!!!!!

(Jag gillar att skriva "knepiga" historier, dom var nog trötta på mig och mina SF-noveller och vild västen- storys på dom sajterna)

JanGBG
1

Djävulen drogs in på en bed, hans flagstång var rest!

Horrora gjord sin akt!

Men han blev ju som en vanlig karl som fått sitt! Snäll och beskedlig!

En sådan Djävul kan vi inte ha ! Sa Domarna.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra Jan, jasså det var bara du som vågade, där ser man.

Ja så kom då Soraya in och tänk hon hade inte en enda spindel på kroppen BARA EN SLÖJA, när de frågade vad hon gjort med dem så svarade hon…Hmmm jag släppte ut dem här på LIVSKVALITET

JanGBG
0

Spindlarna sprang runt och var förvirade tills en stor hona en "Svarta Änkan" sa.

Men vi öppnar en egen sajt "Spindlar i Fokus"

Med bara en slöja och inga spindlar så var Soraya ingen häxa mer, bara en vanlig STRIPA.

JanGBG
0

Med en stor och präktig GALT i band kom Aladina in !

OJ, Vad för människa har du förvandlat? Frågade en imponerad Domare.

En förtroendevald! Sa Aladina

Var hittade du honom?

På Porrklubb i Bryssel !

FUSK! Då var han ju redan ett svin! Sa en upprörd Domare.

Cristine
0

.😃

JanGBG
0

Vad gör vi nu? Vi har ju inga kandidater kvar! Sa en av domarna.

Då blir det ju ingen SUPER HÄXA ! Sa resten med en stämma.

Vilket slut på vår stora dag!

Men var finns dom riktiga HÄXORNA?

Dom som sköter andras barn och byter bajsblöjer, går i skogen och lär ungarna mulle-kunskap! Hur många gånger har föräldrar som fått en pik för sent hämtade barn sagt "DAGISHÄXA" ?

Hur många kassörskor har fått hetta "Kontors Häxa" när man sagt Nej till slarviga reseräkningar?

Hur många hustrur som sköter barn och hem och jobb fått ordet "HÄXA" slängt i ansiktet ?

För mig är FORMELEN klar och sann.

HÄXA = Stark Kvinna med kunskap som både vågar och vill.