God morgon 29 mars
Detsamma till dig från ett soligt Göteborg🙂
/Maria

God morgon!
Sol och blå himmel, inbjuder till långpromenad, sen blir det lite av varje att fylla dagen med🙂
Ni kommer väl ihåg earth hour och att ställa om klockan⏰
Ha en härlig lördag🌺
God förmiddag!
-5 tidigt i morse, men nu är det riktigt finväder. Det verkar bli årets varmaste dag hittills.
Sädesärlan dök upp här igår nästan tre veckor tidigare än den gjort de senaste åren, då har den alltid anlänt runt den 16 april.
Idag agerar jag taxi åt grannbarnen, de ska skjutsas och hämtas hit och dit. 😃 Föräldrarna är på jeep-träff och kör jeep i leran i skogen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God morgon
Underbart väder de är idag.
Ska jobba kväll tittar in efter jobb, Idag är det bra om vi stänger av ljuset elen där vi bor mellan 2030 och 2130. De görs runt om i hela världen i kväll earth hour.
Sen är det dags att ställa tillbaka badrumsvågen 10 kg i kväll. För vi får sommarvikt i morgon😃
Ha en underbar skön lördag. Våren är här äntligen på riktigt
God eftermiddag 🙂
Härlig dag, nästan ingen vind och som mest 16 grader i skuggan mitt på dagen. Vi har köpt tryckat virke till balkonggolvet och fixat iordning altanen. Brände det sista riset också och lagade min högaffel som gick sönder förut, den är bra att ha när man ska lägga på mer ris på en redan brinnande kase.
Nu på sena eftermiddagen tog jag en liten sväng med fyrhjulingen och lyckades hitta årets första huggorm, då är det verkligen vår på riktigt. Jag vågar väl inte lägga upp bilden här, så jag väljer en bild på vår katta som sitter och spanar på fåglarna vid fågelbordet från allmänningen utanför tomten.
Vi har haft fantastiskt väder idag. 30 grader i solen! Har varit ute i trädgården i flera timmar och jobbat. Skönt! Spike har njutit för fulla muggar med och solat. Han ville inte gå in idag.
God kvälls i stugan,, Glöm de jag har skrivet idag, Vi ska inte ställa tillbaka Utan dra fram en timme.
Vi vill inte väga 10 kg mera i sommar. Så Dra fram klockan möblerna eller vad de är 😂