Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 242 ggr
Cristine
0

Godmorgon 26 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..Så morgonpigg att jag trodde jag skrivit här..😊☺️ 

vilket välkommnande….😮 jag får skylla på magen som skrek så att jag var tvungen att göra frukosten först, och när jag var i köket så kom jag på att jag inte hade något kaffebröd ifall någon dök upp så jag bakade och glömde.

Jag ber om förlåtelse!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Godmorgon.

Vad du var morgonpigg Cristine🙂

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
0

Mårning! Börjat dagen med att betala mina räkningar och nu blir det stekt bacon o äggröra.. 

Här regnar det o blåser - låter som en uggen höstdag - usch.. 

Siggekatten lurar i pannrummet och polarekatten sitter på utsidan fönstret till pannrummet o undrar om inte Sigge ska komma ut.. Sigge sover räv och låtsas inte om polaren.. 😃

Väntar på solsken o värme.. ☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#3 Katter är det roligaste som finns tycker jag. Man kan studera dem hur länge som helst.

/Maria

Mooniq
0

#4 Maria - ja katter är en sann glädje både när de busar o e sura 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
1

#4 JA, det kan man :) . Charliekatt sover alltid hos mig på natten. Igår blåste det mycket ute och vi hade båda lagt oss att börja sova. Rätt som det var for han och Maxen (som sov i fönstret) iväg samtidigt - de måste, med hörseln, urskilt något blåst-oväsendet som lät farligt/intressant. Charlie som låg under täcket i sovställning, for lika fort som Maxen. Katter är alltid på väg även om de sover.

Maria
0

#6 Här har vi också haft en orolig natt på grund av blåsten och det påverkar katterna väldigt verkar det som. Inte bara den lille har levt rövare utan Moritz har hängt på och jag har varit uppe i omgångar.

/Maria

zabelle
1

God morgon

Kallt, ruggigt och blåsigt idag.

Hos oss är det hunden som tagit över "vaktandet över de nattliga ljuden". Hon märker om det är "fel" tidningsbud, då ger hon ifrån sig ett rejält skall. Sen är hela familjen vaken. Det har varit inbrott på flera ställen i området så jag tycker ändå att det är ok att hon säger ifrån.

Igår kom lönen och idag ska jag betala räkningar Tystad

Zabelle   

[Lillmatten]
0

Godmorgon! :)

Studiedag idag, tänkte ta en lång skogspromenad i dag och köra agility med vovven, och på eftermiddagen ta en tur till örebro med en vän. Så vaknar man och ser att det kommit snö igen… :( Att jag aldrig lär mig hur en svensk mars och april månad ser ut :P Alltid lika besviken när det ena dagen varit strålande sol och tussilago i dikerna för att nästa dag vara snö… 

Hur ser det ut för er? är det vår på riktigt någonstans?

Afturelding
1

God morgon!

Fick lite sovmorgon idag eftersom att min man har tjänstledigt för att gå på opponeringen av sitt examensjobb.

Idag ska jag börja skriva, och så ska jag nog sy lite. Jag har ju ännu inte genomfört intervjuerna, men jag ska skriva inledning så att jag slipper det sen. 

På tal om katter så har Esme börjat göra det till en vana att klösa ovanpå mitt täcke tills jag vaknar, runt klockan 3 varje morgon. Hon vet att jag lyfter på det då så att hon kan sova under det 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

Morgon!

Varit uppe lite över 1 timme  nu. Ska få i mig frukost. Helt slut, för igår var det skola hela dagen sedan blev det direkt till jobbet, så körde hemifrån vid kvar i 8, kom hem ca 21.30. Puh! Glad att jag inte behöver någonstanns idag 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toyan
1

Go'morron i stugorna!

Gråmulet,regn och ruggigt här.

#8 Visst är det bra med en "vakthund" zabelle, även om den är liten👍

Ha en riktigt fin onsdag allihopa🌺

zabelle
0

#12 Min cykel blev stulen förra våren precis utanför vårt öppna sovrumsfönster, trots dubbla lås, det hade vovven reagerat på nu. Så länge det bara blir ett skall…. Fler cyklar har jag inte tänkt att bli av med!!

Zabelle   

Anders 50
0

Godmorgon!

#9 Ingen vår här inte! Det börjar torka upp efter nattens regn och det är kallt, +3 nu. Kanske gräset på gräsmattan har fått en smula grönare färg, utom de mossfläckar jag strött järnfosfat på, de är kolsvarta! 😃

Men så brukar det ju vara här i slutet på mars.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

God eftermiddag!

Ser varmt ut innifrån med bar himmel och strålande solsken och om man tittar på termometern*31*men sladden ligger mot väggen, går man ut så är vinden isande kall.

stina63
0

God eftermiddag

Idag fick jag ta vinterjackan på mig, De var kallt ute i morse, Så var denna arbetsdagen slut. Skönt de. Har lite att göra här hemma också.
Men väntar på våren ska komma.

Ha en skön onsdag

Cristine
0

Ja vem väntar inte!😕

flisan708
0

God kväll!!!

Jobbat tre dagar, i morgon ledig. Då ska jag och en kollega gå på en föreläsning med Mia Törnblom. Aldrig hört henne förut men läst en av hennes böcker för många år sedan. Ska bli kul. Efter det ska jag iväg och vävgänget och kolla på en visning där man vävt bilder/ tavlor. Vet ej vad det heter. Ska bli kul!!!

Nu får jag vänta tills på fredag, då vet jag hur intervjun gick. Åh så nervös jag är. Tur man jobbat och har fullt upp i morgon. 

Önskar ER alla en fortsatt trevlig kvälll!!!

Anders 50
0

Gokväll!

#15 Du måste ha en glädjetermometer! Eller så är den ställd på Fahrenheit? 😃 Min givare hänger också ute på väggen men den visar "rätt" ändå.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#18 Hur upplever du själv att intervjun gick??

flisan708
0

#20 Det kändes bra när jag var där men samtidigt var det en annorlunda intervju. Hon berättade sitt å jag mitt osv. Avslutades med lönediskussion. Den typen av intervju har jag inte varit med om förut. Om jag tänker på de intervjuer jag varit med om förut så var den olik andra jag varit med om. Det är väl därför jag inte vet. Men samtidigt är det intressant med intervjuer för de är så olika. Minns en för längesen där chefen var före detta militär den var nästan läskig. Blev helt ställd minns jag av de frågorna.