Försäljare
Hur klarar du av en envis försäljare vid dörren?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Genom att inte öppna 😃
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Genom att stänga.
Jag brukar alltid försöka vara så vänlig men bestämd som möjligt. Jag lider med dom och hur trist det måste vara att bli illa bemött som ju ofta sker. Snacka om skitjobb…. Det brukar inte vara några större problem tycker jag.
/Maria
De enda dörrknackare jag haft är Jehovas. Dem på telefon är tusen resor värre och de ger sig aldrig och ringer alla tider på dygnet.
Här är dörrförsäljare sällsynt tack och lov! Men en gång var det två killar från Tele2 här och försökte sälja abonnemang. Det gick inte så bra, för dem alltså😃
/Christina
Minns inte när här var någon sådan senast, och nu är det många år sedan Jehovas vittne-folk var här också och de är lätta att bli av med.
Kommer det någon som ser misstänkt ut så brukar jag släppa ut Arrak och då går aldrig någon in genom grinden! 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hit kommer det i princip aldrig dörrförsäljare. Men telefonförsäljare måste vara det värsta trots att jag snällt avböjde dem så ringer dem igen ibland kl 21 på kvällen.
I måndags så hade vi en som sålde larm som jag bjöd in och som fick lämna en offert trots att vi redan har larm. Men han fick gå utan att få någonting från oss. Jag tycker synd om dessa försäljare så han fick sig en pratstund. Men jag har inga problem med att säga nej tack!
"Nej Tack!"
nej tack
nejtack,nejtack !
penke
Jehovas vittnen..så intressant..jag har alltid velat fråga vad ni tycker om utomjordingar..jasså har ni inte tid..då synd.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har aldrig haft sådan dörrknackning.
Har aldrig haft sådan dörrknackning.
Jag öppnar inte dörren Och telefonen svarar jag inte, Ser på numret att det är telefonsförsäljare. Efteråt kollar jag de på nätet då ser jag att det är försäljare som jag misstänkte
När Jehovas kommer så spelar jag hårdrock på hög volym. De har ej kommit nå mer. :-P
Ringer barn på dörren och säljer kakor el dyl för att samla pengar till en klassresa så köper vi, för att hjälpa till. Andra dörrförsäljare får knappt säga vad de vill förrän dörren vänligt men bestämt stängs. Till Jehovas brukar jag säga att jag har min tro och att de inte behöver frälsa mig. En gång blev ett J-vittne jätteimponerad för att jag sade att jag kan prata direkt med Gud om jag vill. Behöver varken präster eller J V till det. Vad lär de ut till sina medlemmar egentligen?
Telefonsäljare är mitt specialgebit. Ett tips är att avbryta dem innan de kommer för långt i sin harang och fråga: "Vad vill du sälja?" Säger de att de inte vill sälja något eller nämner orden gåva eller gratis är det definitivt något lurt. Då säger jag hej då😛och lägger på luren.😃
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare