Är du aktiv eller
gillár du att ta det väldigt lugnt?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Olika från dag till dag. Men daglig motion och måttligt aktiv om man kan säga så? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker det verkar som att du är väldigt aktiv med att sköta så många djur och annat. Djuren var det alltid så städat och fint.
Jag blir rastlös av att rulla tummarna. Har i hela mitt liv gått långpromenader varje dag. 1 mil minst, med eller utan barn. Och bara varit still då jag sover. Även de få ggr per dag jag sitter ner, så måste jag jobba med något.
De senaste åren som utbränd, mår jag uselt av att inte orka gå en kortpromenad ens - och det kryper i kroppen på mig. Känner mig osund och dålig. De dagar vi går 3-4 km med hunden, så mår jag bra psykiskt - men blir liggande i dagar efter. Längtar efter mitt normala liv igen.
Jag gillar att ta det väldigt lugnt,
fast det klart, kul att röra sig.. tyvärr har jag kommit osynk
och inte kommit in någon rutin, och jag behöver rutin
Förhoppningvis kan jag och gubben komma igång med lite jogg i vår..
och långa skogspromenader. Hoppas på att skaffa en cykel också 👍
Jag har varit väldigt aktiv hjoch nu sitter jag här i en stol men jag försöker göra allt jag gjorde innan så gott det går.
Har ett fysiskt handikapp efter ett par trafikolyckor, jämfört med tidigare har det gjort mig väldigt inaktiv. Det bör dock sägas att jag håller uppe aktivitetsnivån så gott jag kan, blir tyvärr tvingad till inaktivitet ofta. Tar varje chans jag kan att göra något när möjligheten finns.
Aktiviteterna blir lugna, umgås med djuren, spendera tid i skogen och foto exempelvis.
Aktiv😮 Nä det kan man nog inte anklaga mig för..När jag ser o hör vad andra gör så är jag väldigt lite aktiv..Men jag är helt nöjd med det..
Vi är ju så olika.
Men jag lider med de som av någon anledning inte kan leva det livet som de trivs med..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är lättjan personifierad😃
/Maria
#2 Ja det är jag mycket noga med 🙂 De har nog det i regel mer städat än vad jag själv har det hihi Roligare att städa till dem 😉
Tack🌺
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hygglig aktivitet här! Kunde vara mer, träning och sånt där farligt… men varför det??
Funkar så bra som det är. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tror att jag är hyfsat aktiv om jag jämför med andra "tanter" i min ålder.
Tränar på gym och går långa promenader med vovven.
Haft uppehåll under vintern, men är igång igen och joggar 5 km 3 gånger varje vecka. Har jag inte lyckats "spralla" mig trött så hjälper barnbarnen mig med det :)
Zabelle
#11 Tant - då går osökt mina tankar till kvinnor i 85--årsåldern. Har aldrig kallat medelålders och "unga"äldre för det. Du är ingen tant!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12 Ha ha…. jag har en bit kvar till 85. :)
Zabelle
Med barn får man inte sitta still och jag kastar mig ner framför datorn på kvällen för att få min lugna egen-stund. När barnen somnat jympar jag i en timme för att hinna med träning utan att behöva barnvakt.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
en bådockare !
Jag gillar att ta det riktigt lugnt, ibland
liksom
jag gillar att ha många järn i elden/eldarna 😛
penke
Är en riktig latmask men jag gillar att promenera när jag orkar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!