Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 534 ggr
Cristine
0

Kött eller fisk..

eller ingendera, vad föredrar du.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Torreador
0

Jag gillar båda lika mycket :-) Jag gillar både fisk, kött och skaldjur. Men jag äter gärna vegetariskt också. 

Allt som är nytt är kul att testa. Jag har nog ätit det mesta som går att äta och hittar jag något jag inte provat så MÅSTE jag prova :-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

fatcat
0

Älskar rökt flundra. Brukar finnas gott om på sommrarna 😍

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cristine
1

I Frankrike åt jag mycket flundra för där var de stora och feta här i norra Sverge hittar jag bara flundror som ser anorektika ut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fatcat
0

Ja, tyvärr lever flundrorna på havsbottnen och Östersjön är väldigt syrefattigt. Dessutom finns det nog inte mycket näring i havet. Synd att inte vi människor gör mer för vår natur.. 😕

fatcat
0

Bara inte räkorna dör ut.. Det skulle orsaka stora skador för helgens godaste stunder😓

susiemicelind
0

Både ock

susiemicelind fd JereMina Skämtar

Mirinda
0

Det beror på vilken fisk och vilken sorts kött jag får välja mellan.

Lax är min favoritfisk i alla möjliga former. När det serveras kött väljer jag helst lamm eller oxfilé. Det beror lite på vad kocken gjort med köttet också.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Maria
0

Som uppvuxen i Göteborg med en pappa arbetandes i Fiskhamnen när jag var liten så är det svårt att inte säga fisk.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Kan inte välja. Älskar kött, fisk och skaldjur. Kanske överväger skaldjur lite.

tlover
0

ingedera

Däremot skulle du fråga mig vad jag föredrar mellan bönor och svamp skulle jag inte veta eftersom båda är så goda 😃

l'm back

Intehärutandär
0

Inget, är vegetarian sedan 28 år tillbaka. 1-2 ggr/år kan någon tonfisksallad eller röra gå ned, men inget jag längtat efter.

stina63
0

Jag är köttätare men ibland är jag trött på de Som om de äcklar mig., Då äter jag mer vitt kött som fisk fågel och grönsaker,
Grönsaker de är så gott

Fridaaaa
1

Älskar fisk i flera olika former: Sill, torsk, lax, aborre, flundra mfl 😃 Precis som min pappa fast han är nog mer "tokig" än jag hihi

Älskar kött också.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Har precis varit och handlat färsk kolja, strömming och torskrom. Jag älskar torskrom.

Förr var det ganska billigt men nu kostade den 200 kronor kilot.

/Maria

Anders 50
0

Eftersom jag är uppfödd på kött och senare i livet haft så gott som fri tillgång på kött (vilt) så blir det inte fisk så ofta. Och då blir det oftast lax och strömming. Fisk är gott och borde ätas oftare men….

Strömming finns ofta hemma, då som ättiksinlagd, och äts på mackan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mirinda
0

#15 De få gånger jag fått möjlighet att äta viltkött har jag tyckt det varit jättegott. Det du har fri tillgång till är lyx för mig. Tänk så olika det är!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Fridaaaa
0

Hare är så gott! Och vildsvinskotletter mums

Anders 50
0

#16 Men dyrt om man skulle våga sig på att räkna.

#17 Håller med! Synd att det är så ont om hare bara, och de få som finns vill man ju ha kvar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#18 Ja det är synd. Vildsvin finns det gott om så det kan man äta massor av om man får tag på det 😃

citytjejen
2

Kött, kött kött😃Jag väljer kött framför fisk, även om jag tycker mycket om fisk också.

Det bästa jag vet i matväg är en köttbit, "rare" med goda tillbehör. Alternativt hemmald högrev som man sedan gör hamburgare av, givetvis ska burgaren vara rosa i mitten. Det ska vi äta ikväll😍

/Christina