Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 339 ggr
Cristine
1

Glädje och kärlek

är du bra på att sprida det?

Det är en härlig present att få tillbaka..

…det omtalade karmat

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Ja absolut bra att sprida om sig tycker jag.
Tja jag tycker att jag är hyfsat bra på det, beror väl på vilket humör jag är på också 😉 Men sprider andra så kan man bli på bra humör och sprida själv 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2

Det här med Karma är jag väldigt tveksam till. Det lägger en massa skuld på människor. Att det är ens eget fel att man blir sjuk, drabbas av olycka eller annat negativt.

"Shit happends",  är snarare förklaringen tycker jag.

Om jag sprider glädje och kärlek är svårt att svara på själv. Jag hoppas det, får bli mitt svar.

/Maria

Cristine
1

#2  Karma handlar egentligen inte om sjukdommar utan mera om tankar, känslor..alla medvetna och omedvetna tankar är energi, och det man ger ut får man tillbaka. Tankar med mycket känsla har mer energi och det som har mycket energi drar vi till oss, både gott och ont.

[peter54]
1

Glädje och kärlek ska komma helt av sig själv och inte som något man måste gå och tänka på för att komma ihåg att ge ut. Även om det som kallas "karma" ska vara med, håller jag med Bumblis om att det kan skapa krav och press. De som pratar mycket om karma hela tiden, verkar leva i en pseudoverklighet tycker jag.

Jag tänker bland annat på de där personerna som var med i Peter Wahlbecks program för några år sedan. Jag tyckte att de var de värsta "flummare" jag sett, särskilt hon som påstod att hon levde på luft, hon var lite rund, så där fanns en överväldigande diskrepans mellan det hon sa och det jag såg.

Cristine
0

Nja, det är mycket sällan jag nämner ordet karma och att leva på luft kan man inte. För övrigt tycker jag att de bara plockar fram flummiga pers i sådana program. Jag tittar aldrig på dem.

Anders 50
0

Vet inte. Har aldrig hört motsatsen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Intehärutandär
0

Jag är omtänksam som person och ser till alla andra, före mig. Vilket jag egentligen inte fått mycket för, då jag tänker efter. Då vi hade det värsta helvetet, så flydde alla "vänner" och vi var helt ensamma. Karma kan man se i religion annars. Mina gamla grannar, som är muslimer och frun kom till oss med mat då och då. Hon berättade senare att om de önskade något så skulle de först offra/ge något.

Maria
1

#7 Det är bland annat den formen av "oäkta" välgörenhet jag är så emot.

Man ger väl av hjärtat utan beräkningar om att det ska "ge poäng i himlen"????

Så falskt😡

/Maria

Cristine
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Där håller jag med dej,. att ge för att få något tillbaka är falskt

Sprida kärlek är det här, de har spridit över hela landet bara genom att vara som de är! Hoppa inte över den!

KaiPon
0

Jag brukar få höra att folk lätt blir glada i min närhet, för att jag är så glad av mig, och för att jag vågar vara mig själv.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Cristine
0

Det är så de ska va KaiPon!