Världens lyckligaste folk?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Falsk fasad. Sverige faller. Pengarna tar slut, jobben sinar, bostadsbrist och stora kulturkrockar mellan svenskar och nyinflyttade invandrare.
Ja Sverige är fortfarande bra men svårt att tro att vi är lyckligast och Sverige är så bra som många får det att låta idag.
Vi måste gräva djupare och satsa mer. Jag är själv arbetslös och letar jobb som en galning och under tiden har jag märkt att Sveriges system och myndigheter funkar inte. Många nära klarar bättre att hitta jobb och lycka på egen hand.
Så sammanfattning är att Sverige är ett bra land men inte så bra som många får det att framstå. Vi har stora sprickor i vår grund.
May the Gerbils be with you :3
Nu var det ju en krönika men jag tror att jag sett siffror på någon undersökning där Sverige ändå hamnar ganska långt upp på "lycklighetsskalan".
Det är ju inte så konstigt med tanke på hur människor har det runt om i världen att vi i Sverige ändå får anses ha det ganska bra.
Nu är ju allting långtifrån perfekt och här liksom överallt mår människor också dåligt så visst är det en fråga att arbeta för hela tiden.
/Maria