Bakvända jag
Vilken mysig morgon dag var idag. Lite snö ute och "mörkt" och mysigt inne. Jag tände adventsljusstaken och några andra ljus och sen gjorde jag frukost. Äggröra, kaffe med kardemumma och julte. Nu när jag satte mig vid bordet kom solen fram! Så onödigt! Det är något konstigt med mig. Jag är inte förtjust i solen på vintern. Jag tycker om det mysiga vintermörkret. Solen står så lågt så allt ser smutsigt ut inne och ljusens lågor syns inte så bra.
Ofta kan jag hitta på en massa inne för att sen gå ut när det är mörkt och mysigt ute, så konstig jag är.
Visst är jag bakfram? :)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej, det tycker jag inte. Bara väldigt typiskt svensk :-D Jag tycker alla klagar på den här stackars vintern. Sverige har 4 årstider med både för och nackdelar. Jag kan hålla med, vintern är både mysig och vacker och har precis som sommaren sina för och nackdelar.
#1 Jag tycker så ofta att jag får höra "jag har inte sett solen på x många dagar" - och jag bryr mig inte för det är vinter!
Åh, vad jag känner igen mig.🙂
Visserligen älskar jag sol och värme men nu denna årstiden så kan det kvitta med sol. Då ska man "kura skymning"
/Maria
#3 Precis!!
Då är jag med bakfram hihi 😃
#5 Skönt att vi är fler som är bakfram!!
(annars får jag höra "det är ju så mörkt" - och - nu ljusnar det, och det bryr jag mig inte så mycket om förrän i mars… )
Å, vi tycker precis lika!! :)
Jag tycker det är mysigt till exempel med mörk morgon… när man ser granen med ljusslinga på gården och annan mysbelysning… men vackra vintervyer vill jag gärna se i solsken. Sen tycker jag att det är jobbigt att åka i bil i mörker.
En vän till mig säger aldrig bakvänd utan hon säger "Fel och bak"😃 så det har jag börjat att säga också….
/Maria
Nä jag gillar inte mörkt alls vill ha ljust, Jag behöver ljuset, För jag blir så trött så trött. I december vill jag gå i dvala även i januari månad,
Jag har hellre kallt och solen skiner i december än rått mörkt blåsigt snöigt regnigt, Nä sol vill jag ha ljuset