Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 415 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, torsdag 5 december

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fotokrafs
0

God morgon Agge o alla andra!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron Agge Krafs och ni andra🙂☀️

Jag hoppas ni alla mår bra för det gör jag!

Nu är hösten död och vintern är här var försiktga när ni går ut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Ute är det mörkt och som ni vet gillar jag det på vintern. Vi är lovade snö, få se om den dyker upp idag. För min del kan det gärna vara en stund till med snön men kommer den så kommer den.

Ikväll ska jag åka hem till sonen och barnbarnen. Vi ska göra potatismos och "plattfisk" som sonen bestämde att det hette när han var liten. Det är gott med spätta!

Ha en fin kväll!

Mirinda
0

God morgon!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Anders 50
0

Godmorgon!

Här blåser det upp till oväder, är visst chans till snö framåt kvällen. Får se hur det blir med det.

Men först ska jag ta en tur till grannen och försöka reda ut vem som bitit ihjäl ett par Myskankor.

Hål i hatten idag! 😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

God morgon. Idag blåser det rejält i Malmö och värre lär det bli om stormen Sven kommer i eftermiddag. SJ har redan bestämt sig för att ställa in en massa tåg. Om det inte stormar för mycket, kommer sonen och lilla barnbarnet och äter middag med oss i kväll, svärdottern ska på julbord med sitt jobb. I morgon är jag ledig och ska passa på att gå till frissan och handla sista julklapparna. Kanske hinner jag baka saffranskorpor också.

Zabelle   

flisan708
0

God morgon! Ikväll ska visst ovädret komma med snö osv. Får se vad det blir. Ledig å njuter i morgon är det dax igen så jag vet vad jag gör i helgen. Lämnade blod igår. Ska bli spännande och se när jag får messet att det är använt. Ringt vårdcentralen idag. Vill veta när de har drop in för influensa vaccin. Vill inte ha det igen. De ska ringa upp på förmiddagen. Önskar er alla en skön torsdag!

fotokrafs
0

Är hemma idag. Men njuter inte riktigt..
väntar samtal från psykolog. Och är lite nervös🤫

Anders 50
0

#8 Det går säkert bra! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

God morgon på er

Nu har blåsten kommet till malmö. Regnar gör de. Jag är så trött har huvudverk inte roligt alls.
Men de går över. Nu är kalendern uppe. Missade ta fram den🙂

Ha en skön dag

Toyan
0

God lunch får jag väl säga så här dags🙂

Växlande väder här än så länge, blötsnö som övergick i regn för nån timme sen, nu kikar solen fram.

#7 Nu är jag lite konfunderad flisan," får messet när det är använt" är du blodgivare eller lämnade du blod av nån speciell anledning🤔

Ha en fin fortsättning på dagen och ta det lugnt om ni måste ut på vägarna i kommande oväder🌺

flisan708
0

#11 För snart ett år sedan så började de på blodcentralen skicka ut ett mess till mobilen när någon fått blodet. I messet står det när jag lämnade blodet och när det kom till användning till en patient. Tycker det är positivt och kul för att veta att ens blod kommit till användning. Jag har lämnat blod i sju år.

Toyan
0

Tack flisan🙂 Visste inte att man börjat med det. Förstår att det känns bra att veta, alla blodgivare gör en fin insats.

flisan708
0

#13 Här i dalarna finns det men jag vet inte hur det är i övriga Sverige. Men jag känner fler som är blodgivare och detta är verkligen uppskattat, precis som jag själv tycker. Blodgivare behövs det verkligen och samtidigt blir det en liten hälsokontroll. Förra gången tog de exempelvis järnvärde som jag fick svar på nu, vilket var bra. Från det man är 40 så tas det blodtryck. Sen mår jag bra av det.

Intehärutandär
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tråkig dag idag med snö. Jag vägrar gå ut, barnet vägrar gå ut - hunden definitivt. Han ville hellre stanna i sophuset på vår "hämta-posten-vända".

Maria
0

Åh va bra att många är blodgivare.

Jag har försökt ända sedan jag var 18 men det har alltid varit något fel som för lågt Hb t.ex.

Man kan också bli benmärgsdonator.

Här i Sverige via Tobiasregistret.

/Maria

stina63
0

Klass 3 varning i skåne, de blåser väldigt mycket.
Till och med i toan från tredje våningen blåser de från, Hoppas ruterna håller här hemma

citytjejen
0

God kväll säger jag då, just hemkommen från after work med min käre man. Blev en tio timmars arbetsdag idag, farit runt hit och dit, sån är tillvaron som marknadsassistent, men jag trivs så oerhört bra. I morgon fredag och på lördag går jag till sjöss för en kryss till Åland. 

Hoppas alla LK:are haft en bra torsdag!

/Christina

fotokrafs
0

#9 Jag fick inget samtal idag,
så det blir nog att bli dubbelt så nervös imorgon 🤪

Fint med blodgivare. Själv tar jag för givet att mitt blod inte är fint nog..
Tror dessutom att jag väger för lite för att få lämna blod. 🤔

Jag har ingen koll på vad jag har för blodgrupp, borde jag kolla upp det?

aggeelin
0

Godkväll!!

Nyligen hemkommen från sonen och barnbarnen. Har hunnit duscha och fixa lite.