Ville ha barn - visste inte hur.
Hmm.. Måste säga att jag fnissade lite när jag läste detta.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
läste det förut. -ganska sorgligt eg….
kunde Adam & Eva, så borde de i länken kunna 🤔
De har haft en mycket udda uppväxt - helt världsfrånvända
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har väldigt svårt att tro på det. Expressen är ju inte den mest tillförlitliga källan ;)
det har stått i flera media
Har ändå svårt att tro det. Går man inte i skolan i Tyskland?
inte en aning 😃
#5 Kanske de inte får gå på den undervisningen -- den om sexualundervisning och hur kroppar fungerar?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Låter ändå otroligt att de har missat när andra barn och ungdomar pratat om det. Det borde vara omöjligt att missa.
#8 tydligen inte… 😉
Äh, humbug påstår jag :)
😎
Sant eller inte, jag skulle nog påstå att det är fullt möjligt, beroende på uppväxt och miljö.
#12 Jag skulle på stå att det är fullt omöjligt OM de gått i skolan.
Jag har stött på en liknande historia i verkliga livet men då handlade det om ett par som gifte sig unga på 20-talet och bodde avsides och hade knapphändig skolgång bakom sig.
De gick till prästen för att fråga om hjälp.
Efter det så blev det flera barn😉
/Maria
#13 Jag påstod inte att det var troligt, bara att det var möjligt.
Fullt omöjligt kan jag inte säga att det är, då ska det aldrig någonsin kunna inträffa om en person gått i skolan alltså. Dvs om jag tolkat dig rätt.
Men vad gör det fullt omöjligt i sådana fall? Orimligt, javisst, men omöjligt? Omöjligt utesluter att det någonsin kommer att kunna hända, och att det hittills aldrig hänt. Det är rätt tufft att våga påstå något sådant.
#15 För mig är det omöjligt att inte höra det från andra eftersom sex är något man pratar mycket om i vissa åldrar. För att inte tala om media (tv, radio, tidningar, internet, bloggar osv)
#16 Fast det finns ju de som lever ett liv som inte alls ser ut som de flestas. Mycket beror ju på vad man är uppväxt i för familj tror jag, vad föräldrarna tillåter osv. Vi vet ju inte bakgrunden hos personerna, mer än att de ska ha växt upp i en religiös miljö. Det finns massor med sådana miljöer och vissa är mer avskärmade än andra. Sedan kan de ju som någon sagt varit undanhållna eventuell sexualundervisning osv.
Jag vet inte hur många ggr vi lekt doktor i kuddrummet på fritids.. -och det utan undervisning. -ja nu stannade det lyckligtvis där, men i min värld så hade det nog inte varit sååå himla svårt att lägga ihop 1+1 om man säger så. (jag var rätt tidig med mina hormoner).
Det låter faktiskt lika absurt som en grottmänniska inte skulle förstå sig på hur och vad hen skulle göra om man ställde fram en nygrillad kyckling framför hen.
Jag tror faktiskt det hade löst sig. 😎
Nä, vissa saker går faktiskt per automatik.
#17 Hur religiös man än är blir man utsatt för sina skolkamrater. Ofta MER om man är väldigt religiös och de andra vet att de tex inte är med på biologin och sexualkunskapen. Sedan har jag svårt att tro att man slipper biologi bara för att man är religiös.
Minns hur utsatta de som var med i en sekt på vår skola var. De fick inte se på TV, klippa håret mm. Det var de första personer som folk pratade om just dessa saker med.
Håller med, fullt möjligt. Det finns säkerligen kulturer och sekter i Tyskland precis som i övriga världen som isolerar sig från samhället och där sex är tabu. Nu har jag iof inte läst länken personligen utan en bekant har berättat. Men trotts att det är fullt möjligt så tvivlar jag på att det är sant. Som ovan nämnt går vissa saker helt enkelt ser automatik och jag tror att de flesta har en naturlig sexuell drift som tids nog borde göra att man listar ut hur man använder den ;-)
Och skulle det gälla en sekt som är helt uteslutna från samhället skulle det vara väldigt konstigt om de inte lär ut hur man förökar sig där, sekten skulle ju dö ut.
#20 Precis, de flesta har nog en drift, men det finns en hel del som inte har det också. Och har man inte det, av en eller annan orsak, så har man ju inte det. Då kan det ju vara rätt svårt att "lista ut" det. Hur enkelt vi "normala" än tycker att det är.
Sedan får man ju tro på det eller inte, det är upp till var och en, men jag tycker att man inte kan bestämma sig för att det måste vara lögn utan att man vet hela situationen och bakgrunden. Bättre att konstatera att det inte är rimligt, men ändå skulle kunna hända.
#22 Jag ser ingen situation där det skulle kunna hända, därav är det en omöjlighet för mig.
Men om du kommer på en situation som det är rimligt i läser jag gärna om det.
Även om man har en drift så är ju sex mycket mer än just penetrering.
Man kanske har sex men inte har kommit på idén att stoppa in snoppen i ett hål som man kanske inte ens vet finns. Kanske inte tror att det "får plats"
Jag tror inte det är alldeles enkelt om man levt helt avskärmat.
Nu är det ju svårt att tro att någon som faktiskt går i skolan kan ha missat detta men med tanke på den gamla damen jag faktiskt träffat så tror jag att problemet funnits och kanske finns på speciella platser.
/Maria
ja det är väl en jäkla tur att mänskligheten finns trots allt.
-tur "nån" visste hur man skulle göra ändå 😃
nä nu får det vara nog med snippor och snoppar för min del. snart är det nämligen bandy 🙂
#23 Jag tror vi ser på saker och ting på väldigt skilda sätt. Jag har aldrig skrivit att det var rimligt, bara möjligt dock även orimligt. Det är väldigt skilda saker.
Eftersom jag inte stött på konkreta bevis som säger att det är omöjligt, så ser jag det inte som omöjligt. Bara orimligt.
Ok ok 😃
Men så är jag rätt petig med ordens betydelser. 😉
Vi kan ju vara överens om att det inte är rimligt i alla fall!
Ja 😛
#22 ja, jag skrev "de flesta" då jag tog med de då som en har någon sexuell drift i mina tankegångar ;-)
Håller med Hera. Så totalt frånvarande från verkligheten går bara inte att vara. Såvida man inte suttit isolerad med sin dator hela livet, men då tror jag att man hade googlat fram svaret.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!