Höga kusten
Sitter nu och drömmer tillbaka och rtänker på de utflykter jag brukade göra då. Favoriten var Höga kusten där det finns så många härliga och apännande ställen. Ibland med bil och ibland med båt men nu var det länge sedan.. *suck*. Har du något ställe du trånar efter?y
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Aten längtar jag alltid efter.
Det finns en ö i Cykladerna (Grekland) som heter Amorgos där jag varit ett par gånger och som alltid kommer att finnas som de finaste minne.
Så orörd, så vacker, allt…
Filmen "Det stora blå" spelades in där och det var bland annat därför vi åkte dit första gången och det är verkligen som att besöka "Det stora blå"
Ön har den vitaste vackra lilla chora och de små bergsbyarna med små grekiska kvinnor helt klädda i svart och åsnor som fortfarande används. Det finns ett kloster "Panagia Hosoviotissa" som tar en evighet att gå upp till för alla åsnetrappor. Det ligger som en liten vit färgklick smetad på klippväggen och det är byggt i berget… och hela havet nedanför.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska jag tänka ännu längre bakåt då jag bodde utomlands då vet jag faktiskt inte vad jag ska välja.
Jo den upplevelse som mest impakt lämnade var Iguazuparken med dess 2½ km långa fall, jag grät faktiskt för det var så mäktigt. Det tog en hel dag att gå igenom parken. Idag är parken moderniserad så det finns trägångar, trappor, tåg och båtar för att ta sig till de olika platserna.Man upplever djungeln med dess djur på nära hål.
Jag älskar denna video där man förflyttar sig från fall till fall. Den är lite över 20 min. lång men värd att ses.
#3 Häftigt 👍
Ja man brukar ju bara få bilder från den högsta utsikten, så det är spännande tycker jag att få följa dem på resan hela vägen

Så vackert Cristine🙂
Jag håller med Dej, Cris..Höga Kusten är så otroligt vackert. Om jag åker norrut åker jag alltid den vägen!
Norge..hela Norge har en underbar natur. Och Venedig..dit kan man åka hur många gånger som helst! 🙂
Jag vill tillbaka till Sicilien. Så otroligt vackert och god mat. Var på utbytesresa dit 2001, då sonen var 1½ år. Hade filmare med, så vi brukar kolla på filmen ibland och längta tillbaka. Ja, jag alltså - sonen minns inget.
# 8 Åh..dit vill jag också åka! 🌺