Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kläder-smink-smycken
Läst 1298 ggr
Cristine
0

Hur långt tid behöver du ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

för att göra dej i ordning på morgnarna?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Scorpio97
0

Runt tjugo minuter. 

Kliva upp, klä på sig, borsta tänderna och läsa tidningen. 

Sen är jag så nojig över att komma försent till skolan att jag ändå kliver upp fyrtio minuter innan jag behöver gå till bussen, för att vara på säkra sidan. Så oftast får jag sitta och göra ingenting i ungefär en halvtimme också. 

Är det bråttom så klarar jag mig på tio minuter.

//Jessie

Anders 50
1

Två sekunder…😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

>Heeee v😃ad gör du då Anders , kliver upp och tittar på dej själv och thats it!

Anders 50
2

Japp, i spegeln! 😃Och säger: Hallå snygging! 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

.😂hiiiiihiiihiiiihi det var det värsta…

Maria
0

Jag går upp och sätter mig vid datan och kollar tidningen GP.

Sedan gör jag mig i ordning på toa och jag vägrar att duscha på morgonen så det går snabbt i badrummet.

Äter gör jag inte och dricker heller inget kaffe men katten får mat😉

Så en halvtimme tar det ungefär.

/Maria

aggeelin
0

Jag är morgontrött och seg och så måste jag äta mat annars fungerar jag inte. Katterna ska ha mat, kattlådan ska tömmas och katten Maxen måste ha en äggula. Jag kan aldrig låta bli att plocka lite här och där så en timme tar det, tyvärr 😡

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Caroline L
0

Åh jag är den morgontrötta… 😴Jag behöver i varje fall 1 timma för att äta och dricka kaffe i lugnan ro framför tv:n… Vägrar stressa mig igenom det.

Kanske 2 timmar från när jag vaknat tills jag är redo!

Tarotstollan
0

Beror ju lite på vad jag skall göra, är väldigt trött och svår startad!😕 Skall jag ut och träffa folk så måste jag ju duscha först, då kanske jag behöver 1-1½ timma. Annars kanske 30 min om jag redan är vaken och det är bråttom med någonting.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
0

De är ju de att Jag behöver tid på mig att höra klockorna. De kan ta tid, Men jag har allt färdigt. Kläder har jag tagit fram på kvällen. Kaffet är färdigladdat bara trycka på knappen.

Sätter på kaffet. In på toa fixar till mej, sen ta på kläderna. Bäddar sängen Sen är kaffet färdigt
När jag har drucket kaffe så fixar jag håret. Målar mig gör jag sällen. Bara när jag ska på fest och så.
Ja katterna ska ha sitt. Sen kan jag varva ner. Ta de lugnt innan jag ska iväg till jobb. Så sammanlagt blir omkring 50 minuter tidigt på morgonen

aggeelin
0

På helgen är jag ännu segare  så då tar det mer tid 😴

Maria
0

#11 Ha, jag sitter här i min rutiga flanellpyjamas fortfarande😃

/Maria

aggeelin
1

#12 ja,  nästan så är det 😂 - jag behöver det på helgen men får lite gjort då

stina63
1

Hehe de gör jag också de  dröjer innan jag tar på mig annat,,

aggeelin
0

#12, 14 jag har ju någon sorts kläder på mig (ibland äter jag i morgonrock) jag vill ta på mig även om det inte är "riktiga" kläder 😊

Maria
0

Jag åker ofta spårvagn och har varit med om de märkligaste "morgonvanor"

Många sminkar sig i vagnen, äter frukost och en gång var det en kille som rakade sig med rakapparat😂

/Maria

stina63
1

Hehe Humlan jösses raka sig när dom åker spårvagn, Snacka om att vara sent ute😃

Intehärutandär
0

Nu då jag är sjukskriven - så kammar jag inte ens håret. 😇 Kollar mig inte ens i spegeln. 

Annars tog jag väl 10-15 min på mig för att klä på mig, sminka mig och fixa håret.

Maja2
0

Kliver upp kl 6, kokar och dricker kaffe, tar ut hundarna en halvtimme,  läser tidningen på nätet, åker halv 8 till jobbet, börjar kl 8  Så ser det ut ca 3 dagar per vecka

Kliver upp kl 5, kokar och dricker kaffe, tar ut hundarna en halvtimme, läser tidningen på nätet, åker och tränar 6.45-7.30 , sen direkt på jobbet, så ser det ut 2 dagar per vecka :)

citytjejen
0

Jag tycker inte om att stressa på morgonen så jag brukar gå upp en timme innan jag ska gå hemifrån. Då hinner jag klä mig, sminka mig, fixa håret och äta frukost i lugn och ro innan jag går till pendeln.

/Christina

flisan708
0

Behöver en timme.

[elmaek]
0

10-15 minuter minuter när jag arbetar: kliva upp, klä på mig, borsta tänderna, kleta in underarmarna med deo (tvätta av mig om det behövs).

30-60 minuter om jag ska iväg på fritiden. Gillar att chilla under tiden, ingen stress liksom..

Jessicahagstrom94
0

Max 45 minuter, då jag:

- Tvättar håret
- Äter frukost
- Ger min katt nytt vatten och ny mat
- Sminkar mig
- Fixar håret
- Leker med min katt en sväng eller kelar med katten
- Går på toa
- Tar på mig ytterkläderna
- Stoppar matlådan i en plastpåse och fyller på vattenflaskan

Då får jag dessutom tid över :) idag tog jag en halvtimme på mig men då tvättade jag inte håret.

zabelle
0

Ca 20 minuter, då hinner jag duscha, på med smink, fixa frukost till både djuren och oss. Jag måste åka hemifrån 05:45 så jag sover så länge det bara går. Allting är framlagt dagen innan.

Kära maken stiger frivilligt upp och går ut med vovven ❤️

Zabelle   

aggeelin
0

#24 Men så snabb du är!! Hur hinner du med allt på så kort tid? Jag förstår att du vill sova så länge som möjligt 🙂

[GunillaF]
0

1 timme ungefär.

zabelle
0

#25 Allt görs i samma ordning varje dag annars funkar det inte. 😴
In i duschen, på med uniformen (den lägger jag fram på kvällen i den ordning den ska på) på med lite maskara. Håret flätar jag på kvällen så det rör jag sällan på morgonen 😴
Nu har det gått 10 minuter….
Laddar kaffebryggaren och trycker på knappen. I med Cornflakes i tallrikarna (som ställts fram dagen innan). 
Maken kommer hem efter promenad med vovven så vi hinner äta frukosten tillsammans.
Djuren får torrfoder och lådan blir tömd.
Sen ilar jag o vovven till jobbet 🥵

Zabelle   

Mooniq
0

Ska jag jobba tidigt pass så blir det snabbvarianten. 

kläder på, tandborsten, lägga upp mat till katten, ett glas vatten, borsta håret.

Frukosten finns på jobbet, vi köper in flak med gårdsägg så när jag kommer till jobbet så åker kaffet på - jag har egen burk med koffeinfritt Gevalia brygg - sen knäcker jag två ägg i stekpannan, tänder upp på arbetsplatsen, startar datorerna. Äter frukost och så Pling - är klockan dags att börja jobba 😃

Jobbar jag senpass - så kan jag hasa runt hemma länge innan jag får startat upp med frukost o dusch 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃