Prismedveten
Är du det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tror de,,,,
Ja det är jag nog men jag snålar inte när jag ska handla.
/Maria
Ja det är jag, eller blir mer och mer i alla fall.
Jag är ju Smålänning! 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja oja! Jag jämför och håller på! 😃
Ja, jag är ju både smaul´änning OCH wäsch´ötte .. !
..har man inte koll på kronan, lär man aldrig kunna *slösa* 😛
penke
Självklart.
Jag har koll men lägsta pris har sällan prio.
Jag är kinkig när det gäller mitt kött, det ska vara gräsbetat, närslaktat och hängmörat. Det är lite dyrare men gudomligt gott. Sen vill jag ha närodlat och ekologiska grönsaker om möjligt.
När det gäller annat -tex kläder, byggmaterial, bil, etc etc så är jag en undersökande person som vill jämföra - inte ha bråttom.
Jag tror lite på tesen: du får vad du betalar för…..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jepp!
Beror på hur man ser det. Jag betalar hellre mer för kvalité än att köpa det billigaste.
Men visst kollar jag vad som är på extrapris och passar på att bunkra tex kaffe och annat med lång hållbarhet.
Mjölken ska vara från Skånemejerier och inte från nåt tyskt eller annat mejeri. Då får den hellre kosta någon krona mer.
Zabelle
Jag vill ha kvalitet och får ju betala därefter
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, väldigt. Jag har aldrig haft mycket pengar att röra mig med, och nu är inget undantag när vi båda studerar. Snålhet går även i släkten 😉
Men samtidigt är jag noga med att köpa ekologiskt osv.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag har oftast en siffra i huvudet hur mycket jag tycker saker är värda. Letar då efter det i den prisklassen. Ibland är det något lite extra special, då kan jag vika lite från budget.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Det är jag.
#10 Jag säger som du Zabelle. Kvalitét och svensk är bra. Mjölk ska vara svensk, jag gillar inte mat som reser i onödan. Jag försöker också att köpa KRAV när det går. Men som sagt, jag bunkrar kaffe och annat, av god kvalitét när det finns till bra pris.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
*ler*
jupp, en vara är inte billig, bara för den kostar få kronor
det kan nästan vara tvärt om, om den kostar dig din hälsa .
penke
Ja, jag är van att vända på slantarna! Min son kom faktiskt hem förvånad för hans kompisar har noll koll på pengar. Inte ens en mjölk. 🙂 Visst blir man förvånad då skolbarn fortfarande tror att minuten ger en pengar, eller kassörskan.