Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1190 ggr
Cristine
0

Vad använder du för slags jacka ...

Nu när det böjar bli kallt?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Vindjacka, höstjacka. Tjocktröjor under i regel.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
0

Då blir det skinnjacka. Fast än så länge är det lite för varmt för det! Är sugen på att köpa en sån där tunnare dunjacka, en sån där kort sak.

/Christina

Maria
0

Köpte mig en "Didrikson" vinterjacka som är grön och halvlång med kapuschong förra vintern. Den är skön.

/Maria

Afturelding
0

Det bror på väderlek. Men såhär på hösten använder jag mest kavajer i jeans eller andra grova bomullstyger. Till vintern blir det yllekappor, och kryper det ner under -20 så har jag en fodrad vinterjacka. Men oftast klarar man sig med ylle, om man har kofta under.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Mooniq
0

.. om man ska köpa dunjacka tycker jag att man ska dubbelkolla i affären hur de har gjort med dunet - är det rivet av levande fåglar eller från döda fåglar.. jag såg kalla fakta för några år sen och fy sjutton så fruktansvärda vi människor kan vara.. dun är inget jag kommer att ha någonstans i mitt hem - varken i täcken, kuddar eller jacka…😕

jag är inte emot skinn - om det är nöt/svin/fårskinn, då används hela djuret för mat och då är det naturligt att även ta hand om skinnet, 

min åsikt.. 😎

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
0

jag tittar helst på karl-jackor för vinterbruk - de är oftast rejälare både i tyg och sömmar. Vindtät är prio 1 för jag "bor" i mina fleecetröjor.

Sen har jag chimpansarmar och en rund rygghalva och karljackor har oftast lite längre ärmar, vilket passar mig ypperligt 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Caroline L
0

Nu på hösten brukar yllekappor duga eller fleecefodrade vindjackor. På vintern köper jag Everest och under den har jag mycket stickat.

Jessicahagstrom94
0

Skinnjacka :)

[GunillaF]
0

Skinnjacka nu och till vintern blir det täckjacka.

Anders 50
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det beror precis på vad jag ska göra. Än så länge blir det nån sorts lättare plagg som andas. Gillar inte tjocka bylsiga jackor, brukar ha mjuka kläder under och en tunn jacka över. I finare sammanhang vintertid så gäller lite tjockare skinnjacka.

Och så finns det ju jaktrockar till alla sorts temperaturer och ibland åker min väst på. Materialet har jag fixat själv.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[VSK]
0

Kör mest med min fiskejacka då det är så himla bra med så många fickor 🙂

Sen när det blir minusgrader så byter jag till nån vinterjacka typ Parkas.

Har precis lagt shortsen på hyllan då det börjar bli för kallt på mornarna att puttra moppe.

penke
0

..ingen jacka, jag har hellre en olle, än ett tag
 lite senare  ev. en rock/ över..

penke

Cristine
1

Jag är nog Sveriges underligaste kvinna, jag har ingen jacka, ingax skor, iinga handskar ingen mössa och inga långbyxor, tur att jag sällan går ut. Nu kom jag på att jag sitter här och ljuger, jag köpte ju en jacka f örra året, halvlång, fodrad, mockaliknande.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vad har du på fötterna om vintern när du går ut med din nya jacka? 😮

/Maria