Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 463 ggr
Cristine
0

God morgon 21 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstigt att det kan blåsa hårt i mer än två månader i sträck, man börjar ledsna. Annars är det soligt och fint..hoppas partytältet står kvar,

vi spikade fast det och satt dubbla linor.  Ha en härlig weekend!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mooniq
0

Igår var jag ute o slarvade så idag blev det ingen promenad - heller 😃

hamnade i Lysekil hos några vänner och vi blev några stycken som tjötade, vinade o käkade lite sallad & toast. Sen blev det puben, jättekul. Lagom mycket folk, halvbra trubadur men härlig stämning. Så idag är jag nog lite slak. 

Solen skiner, himlen är blå och det är nästan vindstilla - i varje fall en stund till. Vid halv elva är det som att trycka på en knapp och så blåser det rejält fram till fem ungefär. Bor ca 2 km från havet men ändå så märks sjöbrisen väldigt tydligt här.

Igår åkte jag till badstranden, har inte varit på badstranden sen 20-nånting-åldern, så idag blir det till att åka iväg o inhandla en bikini och solmadrass.

1 vecka kvar på semestern - det har varit otroligt fint väder de sista 2 veckorna och verkar bli fint nästa vecka oxå.. ☀️😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[strutter]
0

TS

Äntligen någon som nämner detta hemska blåsande som pågått i vad som känns som evigheter nu!

Vet nån egentligen vad det beror på? Och varför nämner aldrig SMHI det? För så här har det inte blåst tidigare. 

För mig får det hellre spöregna. Blåsandet går mig på nerverna.

Det verkar som om det blåser i hela landet. Själv bor jag i Dalarna.

Anders 50
1

Godmorgon!

Blåser här också, har klagat länge, men vad hjälper det? Enda fördelen är att knotten blåser bort och så svalkar det ju lite förstås.

Själv bor jag strax intill en av södra Sveriges största mossar och här har vinden fritt spelrum i 3km!

Men som med allt annat……Det kunde varit värre! 😉

Ha en fin söndag.

#1 Fick du inte vara på stranden utan baddräkt?? 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mooniq
0

#3 nä, jag fegade och hade shorts o linne 😃 Jag smög bort till Majsans o hennes familj som satt intill berget så ingen såg att jag fegade i linne o shorts… Men till min fördel kan nämnas att benen inte längre är bårhusblåa utan aningens beigefärgade 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

stina63
0

God morgon till er alla

Det blir varmt i söder idag också, Varmt skönt är de. Idag ska jag fira en till i min familj, Min mamma fyller år. Men egentligen i morgon men jag jobbar då. Igår fyllde min morbror år, Men han ville inte firas så han har åkt iväg utomlands med familjen

Vacker tavla cristine vacker Mikki är, väldigt vacker.

Har lagt märke till att det finns inga träck på himlen inga vita märken efter plan,  Himlen är så blå utan en ända vit moln.
Satt ute i går kväll en stund tittade upp mot himlen, Den är så vacker så vackert blå, Underbart
Ha en underbar söndag

[strutter]
0

#3 Du har så rätt i det du skriver!😃

Det blir inte bättre hur man än klagar.

Och det finns verkligen värre saker än blåsten.

Tack!

aggeelin
1

Godmorgon på er!

Här är det så fullt upp så att jag hinner inte titta in här! Nästan. Barnbarn här i fredags. Andra barnbarn här igår, och så kompisar här på mat och spel igår kväll. Och idag kommer de vuxna barnen och barnbarnen på mat mitt på dagen. Det blir grillade kycklingklubbor, Potatis i ugn och sallad. Pannacotta till efterrätt (som vi gjorde i natt innan vi gick och la oss.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

#2  Ja egentligen beror det på Haarp, de säger att de ska lägga ner nu, hoppas det är sant. Vi har världens största i Växjö och en till anläggning i Kiruna  Eiscat så det är inte alls underligt att vi har så konstigt väder.

Sedan finns det en i Tromsö också.

Om du Googlar kan du läsa om dem.

citytjejen
0

God eftermiddag!

Dagen inleddes med en stärkande powerwalk och sen frukost på det. Maken röjer på uteplatsen och jag sitter bekvämt i kökssoffan och söker jobb! Om ett tag ska vi hämta upp kartonger och grejer från källaren, sen ska vi gå igenom dessa och kasta och sortera om. Sen kanske det blir en cykeltur också☀️

/Christina

Toyan
0

God middag.

Ännu en solig och varm dag.

Har förberett lite mat tills äldstsonen med familj kommer🙂

#2 Har också  under flera år funderat varför det blåser så mycket numera, blåst är irriterande men om det ösregnar också så vill jag helst hålla mig inomhus😉

Ha en fin fortsättning på dagen allihopa🌺

Anders 50
0

#8  Och jag som bor så nära Växjö! 😉

Men de (Haarp) har ju lyckats få till en solig semester i alla fall..och nu ska de visst skicka sol och värme norrut också!  😃

[strutter]
0

Tack Cristine! Jag har aldrig hört talas om Haarp förut, men ska läsa mer om det. Det finns ju massor att läsa, tydligen.

Jag har funderat så himla mycket över vädret de senaste månaderna så jag är jättetacksam för ditt svar! Något att fundera på…🤔

[typellisch]
1

God kväll! 🙂

Haft en underbar dag med min dejt och min hund (han som skickade blommorna med nallen och koret). Vi satt i skogen, kollade på Mountainbike-SM, pratade, kastade barr på varandra, kastade kottar på träd osv (ja, barnslig får man vara). 5 timmar satt vi där!
När jag kom hem kom huvudvärken så nu är jag riktigt utmattad.

Hoppas Ni alla haft en underbar dag! Kram!

Fridaaaa
0

#11 Jag bor med  nära Växjö😉 Har runt 5,5-6 mil dit hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

#14 Är du hårt drabbad?  😉

Cristine
0

Ni som bor i eller nära Växjö borde protestera

Fridaaaa
0

#15 Inte precis 😉

#16 Vet knappt vad det där är förnågot, inte insatt i det 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fotokrafs
0

#13 Mysigt…👍

förutom huvudvärken då.