Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 359 ggr
Cristine
0

Söndagen vilodag?

Eller jobbar du på som vanligt   

Vem bestämde att den skulle vara vilodag, någon som vet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tlover
0

Gud bestämde det… eller hur man ska säga (du vet tredje budordet, hedra sabbaten)

däremot vet jag inte vem som bestämde att det var just en söndag (enligt judendomen är väl sabbaten en fredag?)

I vår familj finns massa uskor och andra som har OB tids arbeten så jag är inte så van att vila på Söndagen just.

l'm back

Maria
0

Det är väl rester från Skapelseberättelsen. Gud vilade på den 7:e dagen.

Både jag och min man har haft arbeten där helger har ingått. Jag har det inte nu men men man jobbar vissa helger.

/Maria

Caroline L
0

Det var Gud som bestämde det ja.

Innan jag fick mitt nuvarande jobb vilade jag på söndagar. Tvättade och städade alltid på lördagar och sen på söndagen samlade jag krafter inför en ny vecka, hade inget med religion att göra men så var det för mig. Nu jobbar jag söndag natt varje vecka så det är ingen direkt vila mer för mig.

Dom stänger ju även av tvättstugan på söndagar 😛

Anders 50
0

För det mesta så är söndagen som en vanlig dag. Tidigare i livet när vi drev jordbruket så fanns det inga vilodagar alls.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mooniq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… men tänkt om gud inte började jobba på en mådag… 😮. Eftersom måndag är veckans värsta dag för många så borde gud ha börjat jobba på tisdag och då kunde vi slappa bort veckans värsta dag… 😃

Nu har dom ju kommit på att jesus inte va född på julafton utan nångång i mars/april.. jobbigt med gamla kalendrar - håller liksom inte måttet.. 

jag bryr mig inte eftersom jag sa tack o hej till sv. kyrkan när jag passerade 20. Jag tror på sånt jag kan se o ta på, sån är jag. däremot så kan jag visa hänsyn till att personer tror…

blir dock fel när ibland - som när jag hade stukat foten rejält och såg höggravid ut på fel ställe av kroppen. Kommer till läkaren (Iran/Irak-nånstansifrån) och han säger på bruten svenska - tror vi att den är bruten…??

Då pekade jag ut genom fönstret på vår kyrka i Lysekil och sa hårt o bestämt. Tror gör vi i kyrkan, du är utbildad och ska kunna det här… (jag e så himla osmidig ibland).. poppispatient - NOPE!!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Cristine
0

*Fniss* ja det var inte snällt!Skrattar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.