Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 376 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, söndag den 16 juni

Godmorgon på er!

Jag tycker att det är så vackert på natten! Det är svårt att komma i säng. Men så är jag ju också kvällsmänniska.

Sambon är barnvakt hos två av barnbarnen. Jag var också med där men åkte hem och har suttit här och njutit av kvällen. Nu måste jag snart leta på min säng.

Vi ses när jag sovit färdigt!

Ha nu en riktigt fin söndag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Godmorgon!

Det har regnat inatt men nu tittar solen fram då och då bakom regntunga moln. Men det ska visst komma mer regn idag så solen gömmer sig nog snart.

Ha en fin söndag! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hans K.
0

God morgon
Här börjar solen titta fram och det är dags för en promenad
Önskar alla en bra dag. Hälsn. /Hans

aggeelin
0

Godmorgon! Nu sitter jag vid frukostbordet och det mesta av frukosten är i magen. Ute regnar det. Det påstås att det behöver regna. Ute i träsket har det stått stora vattensamlingar som brukar försvinna i slutet på maj och återkomma till hösten. De har nyss försvunnit och det syns att det fortfarande är fuktigt där. Vattnet längre ut i träsket ser ut "som vanligt". Kanske är det ändå inte jättetorrt här?

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon!
Eller ja "mittpådagen"

Sov på tok för länge idag! (inte till nu såklart haha).
Vädret är skit. Skitsöndag?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Gomidda.

Inte lätt att bedriva fårskötsel eller nåt annat för att hålla landskapet öppet här i Småland.

Inatt slog vargen till ännu en gång här i trakten, förra gången för en vecka sedan var det 21 får som fick släppa till livet, nu var det 6 som dödades och 8 skadades. Och det fanns bra stängsel, med han tog sig in i hagen via en å.

Och en annan varg härjar i grannlänet Kalmar.

Fridaaaa
0

#5 Älskar vargar. Visst, inte bra när de ger sig på tamboskap, men folk börjar direkt i regel " vargen måste dö", och det är så himla galet och fel i mina ögon

Anders 50
0

#6  Vilket är ditt råd till alla drabbade då ?  Att du älskar vargar? Det gjorde hon som dödades i Kolmården säkert också!

Och om det inte är bra att vargen ger sig på tamdjur, (kanske även dina) vad ska man då göra med vargen? Ha den i djurparker?

Eller ska vi göra en "djurpark" med stängsel av Sverige och vi och våra djur är där inne och vargarna får hålla sig utanför, om det finns nån plats att vara på.

Fridaaaa
1

#7 Det handlar inte om att "jag älskar vargar", då har du missuppfattat allting.
Vi människor har gjort intrång på deras marker, deras revir. 
Det är inte att ta ansvar som människa att döda rovdjur bara för att de tar tamboskap. Det är galet fel i mina ögon.

Nej djurpark är inget alternativ.
Men man ska inte döda dem då kommer de att bli utrotade till slut.

Vad har händelsen i Kolmården med detta att göra? ingenting skulle jag säga, för där var det massa brister osv som gjorde att det hände, inget annat, det var inte vargarnas fel.

Nej jag hade inte blivit glad om de hade tagit mina djur, MEN jag hade inte velat döda vargen heller.

Men tänker inte diskutera detta vidare. Är inte på vidare humör idag, för såna diskutioner.

citytjejen
0

God dag!  

Har kommit hem från kryssningen nu, haft kul och är lite seg nu eftersom vi var upp till halv fyra i natt. Köpte med mig gott vin hem och snart kommer min älskling hem som jag inte sett på två dygn🙂
Ska laga middag till oss snart och vi ska planera lite för i morgon då vi har bröllopsdag.

/Christina

aggeelin
0

Jag har nyligen kommit hem från träningen. Här har det hänt olika saker under dagen - jag har tvättat och strukit och cyklat till affären två gånger för den första hade jag glömt plånboken.

Anders 50
0

#8 Ja en sån här regnig dag är det lätt att bli på dåligt humör. 😉

Men när det vänder så kan du ju fundera på en realistisk lösning på hur vi på landsbygden ska kunna leva med vargen och om inte dessa miljarder som den här leken med vargarna kostar, kunde användas bättre.

#9 Grattis i förtid! 🌺

Fridaaaa
0

#11 Sov för länge också (fler timmar än vad jag brukar) plus bråk med en viss person (privat), tar på krafterna och humöret 😮

fotokrafs
1

God kväll!

Har precis kommit hem från en tur ner till mamma.

Operationen (ögon) gick sådär, och under narkosen stannade hjärtat en halv minut
Men hon lever ju i alla fall😃och ser lite bättre

Underbart att åka genom sommarsverige.
Massor med blommor (lupiner) och söta djurungar…
såg hur andmamma med ungar klarade sig precis när de korsade 100-väg 🥵

Anders 50
0

#13 🙂

aggeelin
0

#13 🙂