Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1744 ggr
MonicaLagerquist
8/19/18, 7:30 AM

Vilken färg tycker du är fulast på en bil?

Vilken färg tycker du är fulast på en bil? De mest avskräckande bilfärgerna enligt svenskarna är:
1. Rosa 58%
2. Orange 46%
3. Gul 42%
4. Beige 21% …
5. Lila 38%
Källa: En Sifo-undersökning från Kvdbil.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
8/19/18, 7:36 AM
#1

Oj det har jag nog aldrig ens funderat på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
8/19/18, 7:39 AM
#2

Gula bilar är fula bilar 🤪

Stolt ägare till fem La permer

Maria
8/19/18, 7:43 AM
#3

Jag minns min farsa när jag var ung beställde en ny Merzedes som var knallgul. Den levererades till påsk och det hade vi roligt åt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

parsley
8/19/18, 8:05 AM
#4

Spontant tänkte jag på brunmetallic och såg någon risig bil från 70-talet framför mig.

[Turquoise Wolf]
8/19/18, 8:07 AM
#5

Påskbil 👍

Vilken som är fulast, hmm det beror så klart på vilken färg det är i färgskalan. Alla färger kan vara fula och alla kan vara fina helt beroende på färgskala.

MonicaLagerquist
8/19/18, 8:16 AM
#6

#3     😃

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
8/19/18, 8:21 AM
#7

Lite OT men vår nuvarande bil är mörkgrå och i "ägarbeviset" (eller vad det kallas) har det hela tiden stått ljusbrun men det har vi äntligen fått ändrat på nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kirnzy
8/19/18, 8:28 AM
#8

Gul och mörkgrön är nog fulast enligt mig. Men det beror mycket på nyans samt bilmodell. Även många matta färger (som inte är tex svart, grå eller väldigt mörk blå/lila) ser förfärliga ut.. Måste tillägga att jag tycker vissa beiga nyanser och lila (speciellt mörklila) kan vara hur snyggt som helst!

Mooniq
8/19/18, 8:33 AM
#9

Förr hade Televerket en speciell brandgul färg på sina bilar - vi kallade dem lösgomsfärgade.. riktigt ful färg.. Sen tror jag Saab hade en hemsk brun färg - kanske med namnet antilopbrun - men jag kan ha fel. 

har sett nån typ av matt gjyttegrå färg på bilar -den är riktigt ful,tycker jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
8/19/18, 8:33 AM
#10

När jag började övningsköra hade min pappa en orkidé vit bil.Den var ljust grisskär.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
8/19/18, 8:34 AM
#11

#10 - oooooh, ljust grisskär - vilken hit!! 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
8/19/18, 8:35 AM
#12

#9 De telebilarna kommer jag ihåg😉

#10 Grisskär haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
8/19/18, 8:41 AM
#13

http://bilspanaren.blogspot.com/2011/10/9-x-99.html

om man scrollar ner lite så får man se den hemska färgen orkidé vit.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
8/19/18, 11:14 AM
#14

#9 Har kört en sådan bil en gång. Det kändes väldigt pinsamt faktiskt.

Jobbade på Telia då, och fick den som lånebil när den ordinarie var på verkstad. Den orange bilen användes normalt inte, vad jag minns, för det var långt efter Televerket hade blivit Telia, men de hade tydligen kvar den i reserv.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

aggeelin
8/19/18, 1:50 PM
#15

Jag tycker om färg! Gillar inte tråkiga bilar. Svart, grå, vit. Vi har en röd bil.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Caeli
8/19/18, 6:13 PM
#16

#15 Håller med! Varför kan inte bilar i allmänhet vara lite mer färgglada?

[[eskils_]]
8/19/18, 6:33 PM
#17

Inte så förtjust i ljust illröda eller svarta bilar.

Har aldrig sett en grisskär…. 😃

MonicaLagerquist
8/19/18, 6:37 PM
#18

Vi har en röd bil. Älskar röda bilar.😃

Stolt ägare till fem La permer

JMW
8/19/18, 6:58 PM
#19

Både makens och min bil är grå/silvermetallic. Trist för de har ju liksom ingen färg. Köper man begagnat så kan man inte gå på färg.

Dioramabyggare
8/19/18, 8:55 PM
#20

Brun (men inte enbart på bilar).

Annons:
Vixxen
8/19/18, 11:18 PM
#21

Orange och brun.

Intehärutandär
8/21/18, 7:25 PM
#22

Gul och orange tror jag. Gillar inte röd heller, men mest för de inte syns i trafiken av någon anledning.

[Tuulikki]
8/22/18, 3:40 PM
#23

Röd

sp0ngeb0b
8/23/18, 8:33 AM
#24

Jag ogillar skarpt blå bilar. Även blå saker i allmänhet. Tycker det är en riktigt trist färg, det känns lite som "jag vill ha nåt diskret/enkelt/lättmatchat men vill va lite mer färgglad än svart eller grå". Värst är mörk/mellanblå metallic.

Upp till toppen
Annons: