Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1548 ggr
akvarium123
7/19/18, 7:37 PM

Är det bara jag som hatar att laga mat?

Ja. Jag hatar verkligen att laga mat och jag måste bara fråga. Är det bara jag som tycker såhär eller är det någon mer som tycker så?

Jag tycker det är svårt att dels komma på VAD man ska göra och sen den här TIDEN vid köket som jag tycker är det tråkigaste. Jag kan ju dels likaväl sitta vid datorn och kolla på film eller göra något annat. Och då är det ju mycket enklare tycker jag att gå och köpa mat. Enkelt och snabbt. Men inte det billigaste kan jag nog inte säga…

Så tvingar ni er till spisen varje dag eller hur gör ni??

Annons:
MonicaLagerquist
7/19/18, 7:44 PM
#1

Jag gillar det för det mesta. Men ibland har tar det emot.

När jag lagar mat så gör jag ofta lite extra så att det finns färdig mat i frysen att ta upp.

Stolt ägare till fem La permer

[nevamisse]
7/19/18, 7:54 PM
#2

Gör storkok och frys in i matlådor, så behöver du inte laga mat varje dag.

tlover
7/19/18, 8:08 PM
#3

Du är inte ensam. Själv älskar jag att laga mat men min man och min svärmor hatar det, dom kollar konstigt på mig när jag pratar om hur kul det är 😃

Men ibland är även jag för trött, då brukar det bli nudelsoppa (hemmagjord) eller varma mackor

Tipset om storkok tror jag på och en matlista med enkla rätter eller bara en lista på olika rätter som är acceptabla att göra.

Eller så gör du som min man och skaffar en respektive som gillar att laga mat 😉

l'm back

Maria
7/19/18, 8:11 PM
#4

#0 Du är ju ung och jag gissar att du fortfarande bor hemma och då är det liksom inte samma sak upplevde jag i alla fall.

När jag flyttade hemifrån ihop med min man så hade jag aldrig lagat mat själv innan. Jag grät nog en skvätt varje dag i början för jag visste inte hur jag skulle klara av allt😉 men sakta men säkert så lärde jag mig fler och fler maträtter och upptäckte att det jag lagade var gott dessutom.

Vi hade ganska dåligt med pengar så jag köpte kokböcker om billig och nyttig mat och kände mig så stolt då jag fick ner matkostnaden samtidigt som maten var god.

Jag tror det kommer att ge sig med tiden🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hayabusa]
7/19/18, 8:41 PM
#5

Jag har nog alltid tyckt att det är kul att laga mat. Även när jag var ung.

Scorpio97
7/19/18, 8:45 PM
#6

Jag har lagat mat hemma sen jag var tretton år ungefär (är väldigt kräsen, och mamma tröttnade på att göra annan mat till mig så jag fick börja laga själv). Tyckte det var roligt då och tycker det är roligt fortfarande. Kanske inte i denna värme, men då lagar jag bara mat senare så går det bra :) Är extremt sällan jag inte har lust att stå i köket alls.

Men jag känner många som tycker att det är det tristaste som finns, så du är inte ensam. Storkok kan ju vara en lösning så behöver man åtminstone göra det mer sällan. Sen kan man ju lyssna på musik/podcast eller titta film på mobilen eller laptopen exempelvis samtidigt, om man tycker det går bra.


//Jessie

Annons:
[PeterTM]
7/19/18, 9:11 PM
#7

Hata är ett starkt ord och jag använder det aldrig, det krävs en Hitler för att hitta ett mål för ordet, men jag tycker inte om att laga mat ensam åt bara mig själv, som den här veckan när jag varit själv hemma, då lagar jag ingen ny mat, hämtar ut en matlåda från frysen och värmer.

Stallmima
7/19/18, 9:53 PM
#8

Gillar inte heller att laga mat, det blir så mycket disk och det är inte kul att ta hand om   😉  men äta bör man……

Totum
7/19/18, 11:23 PM
#9

Jag lagar gärna maten bara jag slipper handla och disken efteråt 😊

Tarotstollan
7/20/18, 12:45 AM
#10

Tycker det är ganska kul att laga maten men disken och allt det andra efteråt, nej tack!🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
7/20/18, 6:51 AM
#11

Tycker om att stå i köket. Provar mkt nya maträtter o smaker.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
7/20/18, 6:57 AM
#12

#11 Jag gillar vanligtvis att planera, laga och bjuda på mat. Men ibland så har jag noll inspiration men det brukar gå över.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
7/20/18, 6:59 AM
#13

#12 planerad mat är värre. Då slutar hjärnan fungera. Använder ICA:s app mkt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
MonicaLagerquist
7/20/18, 7:02 AM
#14

#13 Nej det är riktigt roligt. Jag planerar gärna vad vi ska äta. Har alltid en massa olika mat hemma eftersom att vi bara handlar en gång i veckan och då köper jag så att det ska finnas olika alternativ och kombinationer.

Vi har ju ofta någon eller några av ungarna här på mat och det beror ju lite på vem som kommer vad som ska serveras.

Stolt ägare till fem La permer

[Hayabusa]
7/20/18, 9:09 AM
#15

Personligen blir jag, då & då, förvånad över hur ofta man träffar på individer som kan absolut noll om matlagning. Nej, man behöver inte vara en Gordon Ramsey men hur svårt är det att fixa till en basic maträtt? (Inte halvfabrikat). Sedan är det ju roligt att experimentera lite med kombinationer etc.

[rumelle]
7/20/18, 8:00 PM
#16

Hemlagad mat är tuuuusen gånger godare än sånt man köper. Så ja, jag lagar gärna mat.

Upp till toppen
Annons: