Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 587 ggr
MonicaLagerquist
5/22/18, 7:05 AM

God morgon tisdag 22 maj

Go morgon

Ett molnigt Örsundsbro inbjuder inte till någon segling så vi blir nog hemma idag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JMW
5/22/18, 7:37 AM
#1

Morrn! Himlen är klarblå men det är bara 13 grader än. Blir nog en kalasdag idag med.

Maria
5/22/18, 7:39 AM
#2

Godmorgon på er.

Vi har 22 grader just nu men jag är osäker på var mätaren står. Jag gissar i solen förstås😉

Jag ska iväg till sonen och den lille idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
5/22/18, 7:48 AM
#3

Idag är det ännu en intervju. 3dje tidningen nu. Först vår morgontidning, sen var Allers här valborg och idag är det tidningen Land. Solen skiner o blir en fin dag.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
5/22/18, 7:56 AM
#4

#3 Intervju? Låter spännande. Är det för prenumeranter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
5/22/18, 8:03 AM
#5

#3 Vad skojigt flocken! Fler får se och läsa om dig och din verksamhet. 

Jag var med i vår lokaltidning för många, många år sedan. De hade någon artikelserie om kvinnligt företagande i kommunen. Den ligger tyvärr inte kvar på nätet.

flocken
5/22/18, 8:04 AM
#6

#4 just tidningen Land har jag ingen erfarenhet utav. Finns på nätet iaf. Allers kan vem som helst köpa i affären

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
akvarium123
5/22/18, 8:56 AM
#7

Godmorgon!

Idag ska jag till skolan och sedan ska jag ännu en gång ta det lite lugnt. Men äntligen har jag inte ont i halsen längre så imorgon blir det till att träna😉 

Gillar verkligen att ha sovmorgon och få vara uppe och sitta i soffan hela morgonen utan någon stress. Nästa vecka har jag tänkt gå på massage; jag tycker jag är värd det efter allt jag nu varit med om och som inte kan sluta utan kommer vara kvar i några år till😕. När det inte går att vända på det negativa då får man helt enkelt hitta på något positivt! Lugnt och stillsamt och bara få NJUTA och att tankarna får vara fria. Åhhh vad skönt!! LÄNGTAR!!

worst
5/22/18, 9:01 AM
#8

God morgon!

18 grader redan och naturligtvis en strålande sol!   😃
Idag blir det en utflykt till Mönsterås med syrran för tråkiga ärenden.

akvarium123
5/22/18, 9:13 AM
#9

#8 Åh vad skönt! Här har vi 19 grader och sol!

Mooniq
5/22/18, 9:37 AM
#10

 Mårning. Startade promenaden 05.30 och det blev en sväng på 2 timmar. Det är skönt att gå ut tidigt när det fortfarande är kyligt i luften. Sen hem o vattna alla blommor o fröer som börjar sticka upp ur jorden. Solsken o blå himmel. Snart dags att åka till jobbet.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

flocken
5/22/18, 11:35 AM
#11

#8 Var bor Du? Om du ska till lilla Mönsterås o göra ärenden. Bott här nästan hela mitt liv

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
5/22/18, 11:37 AM
#12

#5 kan tycka det är jobbigt med uppmärksamheten. Men kan jag hjälpa någon annan är det värt det. Just att jag har ändrat mitt liv för att klara av det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
5/22/18, 3:29 PM
#13

#12 Haha. Nu fattar jag vad du menar; -)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
5/22/18, 4:25 PM
#14

Nu är jag hemma igen efter att ha passat lille barnbarnet medan sonen målade hans nya rum. Det kommer att bli så fint,🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
5/22/18, 4:32 PM
#15

God eftermiddag!

Vilken sommar vi har! Igår bestämde jag mig för att sluta gnälla på värmen. Jag har lite svårt i värmen, mår helt klart sämre. Men som sagt, igår bestämde jag mig för att byta inställning till vädret och det har känts så mycket bättre idag. Jag kan inte påverka vädret, däremot kan jag göra ganska mycket för att anpassa mig efter den.

#14 Vad blev det för färg i lillkillens rum? Vet inte om du skrivit om det, men vad tycker era två katter om lilla barnbarnet?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
5/22/18, 4:34 PM
#16

#15 Bra inställning till vädret.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/22/18, 4:35 PM
#17

Färgen går i en grönaktig ton med rostfärg halva rummet. Lite retro😉

Katterna är lagom förtjusta. Vår adopterade katt han nog knappt sett honom. Han ligger under sängen hela tiden. Det verkar som om han är väldigt rädd för just barn. Är det barn på gatan utanför som "låter" så gömmer han sig direkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/22/18, 4:39 PM
#18

Man blir snurrig i värmen. Jag gick runt och letade efter min vattenflaska för att upptäcka att jag hade den i handen haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
5/22/18, 4:49 PM
#19

#17 En kollega till mig som är småbarnsförälder säger att hans föräldrars katt (som får gå ut) sticker iväg så fort dom kommer dit med barnen. Tycker inte alls det är roligt. Kanske är det vanligt, framförallt med katter som inte vuxit upp med barn.

Vad fint det lät med färgerna! Gillar retro. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
5/22/18, 5:39 PM
#20

#19 Denne katten är född ute och blev  infångad då han var runt halvåret gammal och placerad i ett jourhem med barn. Katterna var i ett rum där barnen sprang in och ut och katterna hade ingenstans att gå undan så det kanske har satt sina spår😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
5/22/18, 7:45 PM
#21

Ja den sista dåren är inte född än. O de som finns håller även till på skogsvägar.. Var ute o gick med 8 hundar. 4 i koppel, 4 lösa. Går på en liten skogsväg. Hörde ett fruktansvärt oljud. Tänk dig tåg/ flygplan. Stannade till o lyssnade. Sen var det någon som sa åt mig att reagera. NU!! Sprang/ slängde mig in o skogen o skrek på hundarna. Sekunden efter dundrande det förbi lastbil med släp. Föraren pratade i mob. Han hade aldrig hunnit stanna. Aldrig! Allt hände i en kurva så han hade aldrig lyckats stanna eller reagera att jag var där. Låg över hundarna när lastbilen for förbi bara några meter ifrån oss. Meter, ja steg. Så fruktansvärt läskigt. Hade jag tvekat nägra sekunder eller bara gått åt sidan hade jag inte suttit här. Är fortfarande skakig o nu börjar väl jag fatta hur fruktansvärt nära det var att det hade blivit en dödlig olycka.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
5/22/18, 8:06 PM
#22

#21 Fy så otäckt.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/22/18, 8:08 PM
#23

#21 Så obehagligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
5/22/18, 8:28 PM
#24

Ja det var läskigt. Var helt skakig efteråt. Nu vet jag iaf att hundarna lyssnar på mig när det blir akut. En är bara 11 mån. Men de hörde nog på mig att det var på allvar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
5/22/18, 8:43 PM
#25

#21 Fy vilken hemsk upplevelse. Tur att du hann reagera och rädda er alla.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: