Godmorgon Nationaldagen 6 Juni
Godmorgon på er!
Idag är det Sveriges nationaldag som numera är en "röd" dag i almanackan, och allmän flaggdag.
Ha en bra dag! ☀️
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon Anders och alla andra som vaknar.
Önskar er också en bra dag.
/Maria
Godmorgon! Ligger i sängen och njuter en stund!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon Anders, Humlan , Agge oh alla som kommer efter hoppas ni har fint väder för att fira dagen som sig bör.
Min hjärna är som en gröt efter att för första gången på jättelänge har fått sovit ut.
Hela 5 timmar är rekord faktiskt.
Önskar alla en toppendag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Måårning.. jag är på väg till jobbet och ska vinka till mina tåg idag..
Det ösregnade inatt och min katt var vänlig nog att komma in o väcka mig - genomblöt såklart - för matskålen var tom….Så det var fram med handduken och torka han - vilket han verkligen gillar, spinner högt och kloar i hallmattan, sen var det mot matskålen i en väldig fart och sen mot kattluckan och ut igen.. i regnet… 🤔.. katter ska ju inte gilla regn.. men nåja, han gör som han vill…
Nu skiner solen och jag hoppas den gör det när jag slutar i em för då blir det promenad, har varit lat den här morgonen.. 🙂
Bilden är FjäderClarkia sen förra året.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon!
Hoppas Ni alla får en fin dag med flaggan i topp! 🌺
God morgon
Önskar er en härlig dag ✨
Idag planeras en tur till Nynäshamn o köpa mjukglass ☀️
#4 Fjärderclarkia var snyggt!! Är den frösådd eller en perenn?
#7 frösådd, 1-årig men blommar som bara den och är superlätt att ta fröer på.. tror jag köpte på impecta eller froer.nu kallas även kaprifolclarkia.
#8 Den ska jag prova nästa år! Jag ska ut och jobba i planteringen nu. Ska försöka ta lite bilder sen. För mig är växter viktigt!
växter och blommor är superviktigt 😃 jag kollade nu men på froer.nu är de slutsålda..
# 11 Du visar alltid så vackra växter!
Brukar Du handla hos Impecta ? 🙂
jag handlar oftast på www.odla.nu - underbara lökar, rotknölar, växter och frön till bra pris
Sen händer det att jag köper på www.froer.nu eller www.impecta.se
jag letar alltid efter lättskötta växter så Clarkia av olika sorter finns oftast hemma, liksom Luktärter och Sömntutor-. Sen provar jag nytt men om de inte överlever första sommaren så är jag färdig med just den sorten och letar vidare.. 😃
MiniLuktärter är storfavoriten sen 2 år tillbaka, doftar underbart och kan växa i småkrukor och amplar.
# 13 Duktiga Du!
Gör gärna en bildtråd med Dina växter!
Det var min syster och hennes man som startade Impecta, som numera drivs av deras barn. Jag är ofta där och tittar, men inte blir jag något duktigare för det. Saknar kanske intresse! 🙂
Be dem då ta hem fröer för kaprifolclarkia/fjäderclarkia som är helt underbara lättskötta sommarblommor… 🙂
Ja jag kanske ska göra en tråd med lite blommor.. i år så går jag o väntar på Telluskaprifolen som jag planterade för nån vecka sen.. den ska bli kul o se om den blir lika gul i verkligheten som den är på bilder.
Det ska jag göra!
Ser fram emot Din Blomstertråd! 🌺
jag lägger upp en bildtråd här ikväll ,
vill du/eller nån annan titta så finns jag även på www.deviantart.com och där heter jag Mooniq66 (bara skriv in i sök-rutan) där finns mycket blommor och siggekatten är med rätt mycket oxå 🙂Man får klicka på See More - knappen för att se alla bilderna.
deviantart är en otrolig foto/konstnärssida som är gratis att vara medlem på.
Tack Mooniq..ska kolla där med!
Hej på er!
Vi var tvungna att gå ut idag, vi hade 30 grader inne vid tolv.
Idag kokar jag saft! Rabarbersaft blir det, som inte blir så söt. Vi tänkte servera den på bröllopet till fikat :) Igår gjorde jag även marmelad, en paj och tre limpor bröd.
Min brudklänning är snart klar nu. Lika bra det, på lördag är det ju bara tre veckor kvar innan jag blir Fru Sjöström.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

God middag på er.
Låter som att ni alla har en bra dag🙂
Solen lyser himlen är blå och flaggorna vajar i vinden, underbart väder att fira nationaldag i🙂
Ha det gott🌺