Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 957 ggr
[Sisa]
0

Vid fågelbordet

har jag massor av domherrar nu.  Är det vanligt..trodde att dom bara kom fram under vintertid och mera höll till i skogen denna årstid ?

Vilka fåglar har Du vid fågelbordet nu ?      🙂

chik
0

Domherrar var länge sedan jag såg..Dom är fina. Vi har inget fågelbo..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
1

En halvtam Kaja (Kaj-Åke), Fiskmåsar😭Blåmesar, Talgoxar och så klart pilfinkar i mängder.

Zabelle   

Fridaaaa
0

Vet inte, matar dem inte längre nu :) Men det flyger 3 st nötskrikor här, sädesärlor, och lite andra småfåglar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
0

Vi bor högt upp, men det flyger förbi fiskmåsar och kråkor ibland ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
1

Vi har maten hänger kvar (för fåglarna försvann lite före jul) och nu har det kommit någon talgkoxe, pilfinkar, grönfinkar och så paret blåmes som varit de enda sen jul. I förra veckan såg jag en fågel med rött huvud ohc hals och det var inte en rödhake och inte steglitsen. Jag ska försöka hitta en bild få se vad det var för en fågel.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Hackspettar har jag med!     🙂

Anders 50
0

Tog bort fågelbordet för några veckor sedan. Nu är det mest starar som plockar mat på gräsmattan och sädesärleparet som är med överallt där jag är. Och så terrorist-Göken som väcker mig halv fem på morgnarna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JereMina
0

Vi har mest finkar och en och annan domherre på morgonen och hackspett..några små gröna som inte funnits här förut!

[Sisa]
0

Jag har satt upp holkar..tror jag får många nya hyresgäster!    ❤️
Någon mer som satt upp holkar ?

Fridaaaa
2

#9 Har en holk uppe året om, på vårat "hönshus", ett gammalt som satt där redan när vi flyttade in och säkert sedan många år till, tillbaka 🙂 Är småfåglar där i. Förra året fick de 2 kullar där i 🙂

[Sisa]
0

# 10  Då kan Du liksom jag,

kolla då mamman lär sina ungar att flyga!  🙂

Fridaaaa
0

#11 Japp 🙂