Stekt Makrill
Idag blir det premiär på årets första stekta Makrill.🙂
Vädret är fint så jag steker ute för att slippa oset inne.
Gillar ni Makrill?
/Maria
Ja makrill i gott, men främst på burk i tomatsås hehe (vissa märken, vissa är skit hehe)
Även om morfar har rökt makrill 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det allra godaste är om man får tag i "Spirr" Det är riktigt små makrillar som man helsteker men det är som sagt svårt att få tag på om man inte fiskar själv.
/Maria
Har aldrig hört talas om spirr men de kanske inte finns i Norrland.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gött med Makrill. ja då har ni la suttit o njutit av er goda middag..Medan jag har slitit med städ o bak.. O slafsat i mig pytt i panna. Urk..Fin kväll till er götte grisar..🤪
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 Haha. Ja, gott var det men du har ju bakat och inget går väl upp mot hembakat. Fin kväll till dig med.
/Maria
Makrill är gott!! Här är det svårt att få tag i färsk makrill men nu har vi fått en riktig fiskaffär här så jag hoppas att det finns makrill där nu. Det är gott med rökt makrill på hårt bröd.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Älskar Makrill i alla former!
Får kolla med "Feskabilen" från Göteborg nu då om de har nån!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
feskarbilen har jag inte handlat av på ett par år nu eftersom jag inte längre åker ner till Timrå!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mmm..gillar också makrill! 🙂
Jag älskade makrill förr, när jag var yngre. Min styvmamma lade fileer på ugnsform och saltade och la smör och dill i skåran som blev efter man fileat den.. - nu när jag har provat att göra det själv så smakar det som förr, men jag klarar inte fisksmaken.. 😞
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃