Sprid din positiva energi.
Vad får dig att må gott i livet. Vad får dig att skratta och känna lyckorus?
Utförsbackar med en cykel, promenader i mysigt väder, sjunga med i en gåshudsframkallande låt!.. för att nämna några.
Värme! 🥶
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Havet.
Jag älskar att snorkla och kolla på allt liv under vattnet. Tyvärr så blir det inte så ofta i Sverige då det måste vara minst 20 grader i vattnet. 😛Även med våtdräkt så blir man kall till slut.
/Maria
Har inte så mycket positiv energi just..varför vet jag inte! Inget känns roligt längre, kanske jag hamnat i nån svacka, eller vad man säger.
Hoppas det går över snart..inte kul att må så här!! Att se livet med positiva ögon är ju så viktigt..det ger massor av livskvalitét. Men..ibland är det svårt att rå på hur man mår. 🌺
Hej sisa.
Det låter inget vidare. Kanske lite vårdepp……
Här kommer några smilförlängare:
"- Lever din man upp till de saker han sade innan ni gifte er?
-Ja då, han sa alltid att han inte var bra nog åt mig.!"
"-Mamma, varför är det synd om myrorna?
- Det är väl inte synd om myror?
- Jo, fröken sa att vi skulle gå ut och titta på myrstackarna."
Och så min favorit
"Polisen stoppar en kvinnlig bilist, spänner ögonen i henneoch säger myndigt:
- Var vänlig och kliv ut. Vi ska gå igenom din bil.
- "Javisst", säger hon lite undrande. "Men är det inte lättare att gå runt den?"
Hoppas dessa små alster kan få dig (och alla andra som läser de) att må lite bättre.
Jag blir lycklig av att baka och laga mat. Dofterna, synintrycken och känslan av både det material man jobbar med och det färdiga resultatet får mig att må jättegott. För att inte tala om skaparprocessen. Och att äta det färdiga resultatet. Och att dela det med någon eller några. Det är sann lycka för mig.
Tack för att du delar med dig och sprider positiv energi. Fortsätt att göra det. Var helst du befinner dig.
#0 Att bara vara i det, livet alltså och att få styra och ställa med det som jag själv vill.
Det finns oerhört mycket som jag skulle kunna klaga på i livet, det finns mycket som hindrar mig, men … jag väljer att inte klaga och jag väljer att inte fokusera på begränsningar.
Jag är inställd på att sätta likhetstecken mellan det jag vill och det jag förmår, jag väljer att vara lycklig och därför är jag det 🙂
Att bara finnas till och vara med den jag älskar och djuren vi har. Det är också härligt att kunna hjälpa andra som behöver olika hjälp och stöd.
# 5 Tack söta Du!
Vårdepp går väl över och tur att det finns människor som Du! 🌺
Nej men så glad jag blir över att du blev glad.
Jag har skrivit en insändare som heter "Saker jag gjort som jag är stolt över". Den kan också "lätta upp stämningen" lite, om du fortfarande har lite stämning som behöver lättas upp.
Må gott.