Herregud. Det var mycket hus för pengarna.
/Maria
Ja.
Drömma kan man ju alltid fĂ„ göra đ
#1 och jag tyckte tvÀrt om men dÄ bor jag ju dÀr det Àr lÀgre huspriser (tex köpte min mamma sitt hus för nÄgra Är sen för 60 000, det var lite renovering som var tvunget att göras men söderut hade den nog lugnt gÄtt för mer)
l'm back
Försökte glutta vart du bodde men du hade inte skrivit nĂ„n ort đ
Allt Ă€r ju relativt. Ju större stad/ort, ju dyrare Ă€r det ju. Huvudsaken man trivs. đ
HĂ€r har vi ett drömhus för mig đ
Bilder; http://magnussons.capitex.se/AllImages.aspx?GUID=44C3IS5I20AMFRH7&typ=CMVilla
Lite annan prisklass och en klass jag aldrig kommer tillhöra đ
Huset min mamma betalade för var i en större by utanför Lycksele (den har egen affÀr, Älderdomshem som ibland anvÀnds som restaurang, egen sola och massor av företag en levande by altsÄ)
l'm back
ha ha ha jag vill flytta nuuuuuuuuu đ
đ Jag ocksĂ„!
HÀr Àr VÀsterÄs dyraste villa vad jag kÀnner till. SÀgs ha kostat 16 miljoner kronor nÀr den byggdes (1908)
Det finns bland annat en konstgjord rinnande bÀck pÄ tomten.
Kopierar frÄn Wiki (lat)
Villa Asea Àr en luxuös direktörsbostad i Stohagen med adress Villagatan 1. Byggnaden har 16 rum och kök och bl.a. hiss, kylanlÀggning och andra finesser. Arkitekt: Erik Hahr. Direktörsbostad för Aseas chefer (numera ABB) iVÀsterÄs uppförd 1907-08 efter ritningar av arkitekten Erik Hahr. Villan beboddes ursprungligen av Sigfrid Edström. Senare har Percy Barnevik samt Aseas koncernchefer bott hÀr.
Villa Asea har en sÀrstÀllning bland de byggnader som Erik Hahr uppförde i vÀsterÄs i Stallhagen. Dess byggnadshistoriska vÀrde Àr mycket stort. Till detta kommer den betydelse som fastigheten kom att fÄ i utvecklingen av den tidigmoderna svenska industrialismen. Edström lÀr ha lÄtit bygga huset utan att tillfrÄga styrelsen, frÄn vilken han fick utstÄ kritik. Edström hade sina utprÀglade överklassfasoner och Villa Asea gjordes sÄ stÄtlig att den retade den asketiske Marcus Wallenberg d.À..
Efter Sigfrid Edström kom hans svÄger Arthur Lindén, sedan Thorsten Ericson, à ke Vrethem, Curt Nicolin, Torsten L Lindström och, till sist, Percy Barnevik. Alla dessa chefer bodde i Villa Asea, men efter sammanslagningen till ABB upphörde bostaden att fungera som VD-bostad. TvÄ Sverigechefer bodde dock i Villa Asea pÄ 1990-talet: Bert-Olof Svanholm och Anders Narvinger.
Vad jag har hört sĂ„ finns det en stor vinkĂ€llare. man tar hissen ned bara. đ
HÀr skulle jag kunna tÀnka mej bo, men jag skulle göra om mycket.
Titta pÄ sommarbilderna!
http://www.booli.se/bostad/gard/soraker/aston+416/1337147/bilder
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
Bor redan i mitt drömhus, sĂ„ jag letar inte! đ
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 samma hÀr skulle krÀvas mÄnga miljoner för att fÄ mig att flytta
l'm back
Det var fina bilder.
Mmmmm..det ligger nÄgra kilometer hÀrifrÄn..
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
#0 Nja, jag ska nog ha 3,5 mille för att gĂ„ med pĂ„ att flytta in dĂ€r, alternativt att man röjer bort allt som börjar med "B" som i betong pĂ„ ungefĂ€r 1 km radie frĂ„n huset đ
DĂ„ Ă€r det bara att börja stĂ€da dĂ„ đ
Wow vilken fin kĂ„k đ
Ăr det dĂ€r vi ska Ă€ta krĂ€ftor i höst? đ
#18 Vem vet? đ
đ
Nu har jag hittat en av gatorna jag skall bo pĂ„ (Bandygatan ligger pĂ„ fel sida om stan) đ
http://vlt.se/nostalgi/60talet/1.1647929-sport-och-spinnfiskargatan-fran-ovan
# 19 Skulle vara kul! đ