Idag var det högtidlig invigning!
Idag invigdes "mitt naturreservat"đ! "Mitt" kallar jag det för för att en stor del av det ligger pĂ„ mark som har tillhört gĂ„rden hĂ€r dĂ€r jag bor och jag kĂ€nner nog till varenda tuva dĂ€r. Storleken Ă€r ca 2000 hektar och större delen Ă€r Ă€ven min jaktmark.
Jag har Àven varit delaktig i reservatsbildningen med min lokalkÀnnedom och hjÀlpt till med en del arbeten.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi tjuvstartade i gĂ„r kvĂ€ll vid fĂ„geltornet med grillning och övernattning i det fria. TvĂ„ representanter frĂ„n lĂ€nsstyrelsen övernattade dĂ€r ocksĂ„. Och det var bara 6-7 minusgraderâŠ.
Och vilken morgon som det var att vakna upp till idagâŠmed orrspel sĂ„ det kokade pĂ„ mossen!
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Och vill du se lite av mossen och fÄgeltornet sÄ filmade jag en snutt tidigt pÄ morgonen innan invigningen.
Glömde skriva att alla gĂ€ster fick kaffe och en smarrig kaka! đ
Ă h, det lĂ„ter vĂ€ldigt trevligtđ Jag gillar nĂ€r det bildas naturreservat.
/Maria
Klart att du Ă€r stolt över ditt naturreservat Anders.. och att det Ă€r ditt stĂ„r ju klart och tydligâŠ.. Anders-torps-stormosseđ
JĂ€ttefint!
SĂ„ trevligt ni hade det!
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
Vilken trevlig övernattning!
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
Huva' va kallt sova ute.
men lite mysigt lÄter det ocksÄ..
Kul med naturreservatet đ
Grattis Anders..till Ditt naturreservat! Klart Du ska vara stolt! đ
Det blir sÄ himla bra Anders.
Ett stÀlle o bara vara pÄ..
Hejja dig o kommunen..Eller vilka det nu Ă€r som sponsraâŠđ
Lena.P Àr jag i verkliga livet.
#14 Det Ă€r du och jag och EU som betalar. đ

SĂ„ fint Anders, kan riktigt kĂ€nna kaffedoften, bĂ„de mat och kaffe smakar sĂ„ mycket bĂ€ttre ute i naturen. Skulle nog tycka det var lite kallt att sova ute bara. đ€ Som Humlan sĂ„ gillar jag nĂ€r det blir naturreservatđ
#16 Det VAR kallt! Men jag fÄr erkÀnna att jag var hemma och klÀdde pÄ mig mer innan vi kröp ner, och dÄ gick vi in i skogen, dÀr var varmare Àn i fÄgeltornet pÄ mossen. :)