Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 419 ggr
Cristine
0

Kisspromenaden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du något favoritstråk som du går eller tar du bara en snabbtur runt kvarteret?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Bor inte i ett kvarter 🙂

När jag tar ut hunden på "kisspromenad" eller "snabbrunda" blir det bara upp en liten bit i skogen eller fram och tillbaka på ena hållet, på grusvägen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Nu har jag ju ingen hund men med det ligger en liten damm/sjö ganska nära som är en lagom promenad att gå runt.

Torpadammen heter den. Förr kallades den för Svarte Mosse. Där fick alla Högsbotorpen sitt vatten.

Tyvärr finns bara ett enda torp kvar.

/Maria

[typellisch]
0

Först rundan och sista rundan på dagen sker alltid utanför oss. En liten gräsplätt under buskar på sidan av huset.
Den tar max 5 minuter, så är det med en liten seg matte. Men sen är Molly rätt hungrig på morgonen och trött på kvällen.

aggeelin
0

Vi har en liten runda som vi kallar "lilla rundan" den är så bra för att hämta lite luft tillsammans!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
1

Öppnar dörren och fotar ut honom! 😉

De andra gör sitt i hundgården eller på Arraks ställen här på gården när de är lösa eller på väg in.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[TheoA]
0

Minns när vi hade hund. Hon gjorde som hon ville. Och på våren när snön smälte så kom alla hundbajshögar fram. Uääk.. Då fick vi gå med skottkärra och spade och plocka upp alla, det brukade bli en halv skottkärra. 🤐

JereMina
0

Vi går minst en promenad per dag med Molly och det kan bli en på mellan 30 minuter till 2 timmar. Sedan resten av dygnet så går vi ut med henne på gården/gräsmattan bara.