Godmorgon, söndag den 17 mars
Godmorgon på er!
Varsågoda, här har ni söndagens morgontråd! Idag ska jag bara ta reda på en massa tvätt och laga mat, och så träning på sen eftermiddag. Och så ska jag försöka att bara lata mig, om det nu går 😉.
Jag har sett väderrapporten och vi har samma väder att vänta i två veckor till, påstås det, förutom att det ska blii snötstormi början på veckan som kommer! Hoppas att de har fel!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon!
Nu ska jag gå och lägga mig! 😴
Ha en bra natt alla! 😴
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God morgon/Natt 😉Jag blir uppe ett tag och sover längre på morgonen antagligen. Det är min smärta och värk som styr när jag ska sova 😴 Jag hoppas alla får en fin söndag var ni än är och vilket väder ni än har 😉
Jag är också på väg till sängen 😕
Lite trött nu, mer trött imorgon 😴 när jag vaknar!
God morgon! Uppe tidigt idag vaknade strax före 06. Solen är påväg upp och det ser ut att bli en vacker dag. -5 grader nu men ska bli +3 idag. Igår tillbringade jag mycket tid i köket. Ena halvan av dagen var det syrum andra halvan målarrum. Sytt väskor med dalahästar på. Sybordet ska få en strykning med färg om en timme. Ska bli så kul att få det klart. Måste börja gå lös med dammsugaren idag, ligger efter här hemma efter influensan. Ska göra det jag hinner och orkar idag så får jag fortsätta i morgon kväll. Denna ledighet har präglats av högt tempo men jag njuter för jag har gjort mycket roligt. Ha nu alla en skön dag!
God morgon!
Vaknade 07.00 som vanligt.. drog ut lite på det som vanligt, är så seg och stel på morgonen! Gick ut med Molly en snabbis (hon är hungrig och jag är trött så hon gör sitt sen går vi in) och hon fick frukost. Hon har somnat om och jag pluggar och dricker kaffe 🙂
I dag blir det en lång promenad på en timme drygt vid 10.00.. sedan aktivering en kort stund för Molly och sen lär hon däcka.. sedan bus och lek och sådär. Ikväll blir det mer plugg!
God morgon å er!
Trots att jag var/är så trött så ar jag bara sovit 3 timmar så jag tog städmorgon. Tyvärr måste man göra det också ibland. Jag tror dammtussarna ar tränat å att |lyga under veckan..vilken |art det blev å dem. Önskar er en trevlig söndag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God förmiddag 🙂
Soligt och 4 minusgrader just nu. Här råder storstädning eftersom omständigheter den senaste tiden fört med sig att sånt kommit lite efter.
Godmorgon på er! Här sitter jag med det sista av frukosten och njuter av att inte ha något särskilt planerat idag! Det är inte så ofta det händer! Jag har ätit äggröra och nu lite "efterrätt", kiwi, passionsfrukt, lite yoghurt och några mandlar!
Få se om vi ger oss ut på en cykeltur till sjön idag eller om det blåser för mycket.
Ha en fin dag!
God förmiddag!
Idag är det friska vindar här, kallt som bara den. Så jag håller mig inomhus och lagar mat istället. Det ska bli rotmos och fläsklägg till middag, så nu puttrar en gryta med en rejäl fläsklägg på spisen och avger dofter så man blir nästan berusat hungrig! 🤤 Kålrötter, morötter och Potatis är förberedda också.
Och så finns ju alltid dammsugaren att ta till om man skulle få ett anfall av sysslolöshet. 😉
God förmiddag!
Dgaen började sådär. Ena katten reagerade på att vi börjat byta foder, och vi var tvugna att duscha av honom där bak. Inte uppskattat för någon av oss kan jag lova.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra idag. Det återstår att se.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#11 Nej,kattdusch är inte så uppskattat. De som ställer ut katter duschar dem men då börjra duschträningen tidigt i kattens liv
#12 En av mina katter älskar att duscha. Han var gärna med mig när vi hade duschkabin. Tyvärr har jag inga bilder. Badkaret är också uppskattat men det var länge sedan han badade nu.
Regn är väl det enda vatten den andra fått i pälsen🙂
/Maria
God eftermiddag 🙂
Jag håller på att rensa vedboden eftersom den är i ganska dåligt skick, uppförd på ett halvdant sätt för drygt 50 år sedan. Man har gjutit för hörnstolpar, men inte utnyttjat möjligheten att få upp golvet över marknivån genom att lägga golvet på de kubformiga gjutklumparna.
Golvet är lagt direkt på backen och nu är det ganska uppruttet på sina ställen. Vedboden är ju sällan tom, så det kräver en del jobb att få den ren så att det går att få in ett nytt golv.
I ett hörn har jag massor av träddelar för träslöjd, apel, päron, körsbär ene och syrén, samt förstås, min medeltidsstubbe av törtall. Någon björkvril finns där också. Nu har jag plockat ut allt det eftersom golvet är allra sämst i just det hörnet.
Jag har lagt en ram av imregnerad regel för att få upp mina träslöjdsbitar från marken och nu ska jag bara fixa en kraftig skiva att ställa in alltihop på. Där finns också en massa spillvirke från husutbyggnaden, bland annat fina regelbitar som jag ska använda till bänkskåpet som det nya akvariet ska stå på.
Huspanelvirke finns också en hel del av, det virket använder jag att bygga holkar av, som exempelvis den här tvåvåningsholken för blåmesarna.
#15 Haha, ett höghus🙂
/Maria
Haha, jösses vilket bo😮
/Maria
Hehe har aldrig sett eller hört att koltrastar kan bygga ett sådant högt bo
#13 Ställ en mörk spann över rabarberna så har du snabbt de allra bästa och godaste rabarberna. :)
*22 Tack för tipset Anders. Har varit lite kyligt eller kyligare i år, Så rabarberna är lite sena, Men dom kommer snart bara solen och värmen vill komma.
Men en spann har jag inte tänkt på alls att sätta över🙂
#23 En svart "murarspann" är perfekt, med en tyngd på.
Prova så får du se!
Ska se om jag har en spann Tror säkert jag har de där ute, MEn just där kommer väldigt väldgt mycket rabarber, 😃 men lite innan hade smakat gott
Åhå, sambon satte precis på sig kostymen med väst och slips och allt som han ska ha i sommar. Snyggare karl får man leta efter. Och jag blir lite pirrig av kärlek. Nu är det bara någon vecka kvar tills sista OSA, och i veckan som kommer är det bara tre månader kvar (dv.s 90 dagar, även fast det är nästan två veckor till den 29e mars 😉).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#26 Vad spännande🙂
/Maria