Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 600 ggr
aggeelin
1

Godmorgon, söndag 10 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er!

Jag önskar er en riktigt fin söndag! Det ser ut att bli ännu en solig dag och jag ska passa på att ta lite sovmorgon, imorgon. Förhoppningsvis ska jag jobba lite och sen ta en cykeltur, och sent på eftermiddagen lite träning.

Ha en riktigt fin söndag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
1

Morron!

Varit ut med vovvarna och gett alla djuren inne mat :D Funderar på vad jag ska äta till frukost, någon som har förslag? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
0

God morgon! Kall morgon idag, -16 grader ute och vacker morgon sol. Idag på förmiddagen ska jag träffa min systerson, inte sett han på länge så det blir trevligt. Två nätter sen långledig, längtar till tisdag morgon. Ha nu alla en härlig söndag!

Anders 50
0

Godmorgon!

#1 Katten verkar må gott! 🙂

-10 idag! Kom på att det vore smart att frosta ur frysboxen och frysskåpet nu när det är kallt, bara att ställa ut grejerna i kylan så hinner de inte tina medan isen lossnar. Så det är det som pågår nu.

Ha en fin söndag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Afturelding
0

God morgon!

Idag för vi besök av svärmor på deras väg ner från hudik. 

Jag är trött idag. Dopet var fint igår, och jag träffade ett par gamla vänner där också som jag och modern till barnet gick i samma klass med i gymnasiet. Men det var en fruktansvärt lång dag. Vi gick hemifrån 09.10 och kom hem 21.15 😴 Och då hade vi åkt tåg sex timmar under dagen, och på sista tåget hem var det en förfriskad man som skrek på sin partner i telefon. Och såklart var det det gamla vanliga när det kommer till förfriskade personer, nedlåtande och otrevligt. Det där cafét som förbjöd barn gav mig en idé i den stunden, borde vi inte kunna förbjuda förfriskade personer också? 😃De är mer
störande än barn. Och låter högre.

Annars ska vi mest städa idag, mycket behövligt kan jag lova.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

#3 Hihi ja hon njuter av livet hon 🙂

aggeelin
0

HÄr sitter vi och äter äggstanning. Det är verkligen en god frukost. Jag har både keso och lite creme fraiche i den och den här gillar vi verligen.

Ute är det soligt och iskallt, få se om vi går ut på eftermiddagen.

Fridaaaa
0

#6 Vad är äggstanning förnågot? =)

Anders 50
0

#7 Det är när hönsen slutar värpa!  😇

Fridaaaa
0

#8 Hehe 😉

aggeelin
0

#7 eller äggröra, kanske det heter också.

För en person. Vispa två ägg, tillsätt ca 1 msk creme fraiche och en dl keso. Vispa ihop, lite smör i stekpannan, häll ner smeten och steg på mellanvärme till den stannat, rör lite under tiden. Här gillar vi det och äter på lördag - söndag när vi hinner njuta av frukosten.

Fridaaaa
0

#10 :) Ja äggröra vet jag vad det är :P
Låter gott! :D

aggeelin
0

#11 Bästa äggröran jag ätit! 🙂

Fridaaaa
0

#12 Jag får testa det någon dag! :D

[typellisch]
0

- Dubbel inlägg så raderade ena -

[typellisch]
0

God lunch eller nåt… idag är det ingen bra dag alls men ska försöka göra det bästa av denna dag!

Det är riktigt kallt ute så kan inte pigga upp mig med längre promenad, jag är trött på kylan så det blir korta promenader för vår del.

Väntar på att en kvinna ska ringa så jag kan gå och möta henne och byta saker, men det känns som ett hopplöst fall på nåt sätt. Hon dök inte upp första gången så fick släpa hem allt igen + en hund. Och har en magkänsla att det inte blir av idag igen.. skulle ju vara fint med tanke på att min dag inte riktigt är så himla bra idag.

Vilket klago-inlägg. Förlåt!

citytjejen
0

God morgon!

#15 Hoppas din dag blir bättre än vad det känns som. Ibland överraskar livet i positiv riktning.

Här har vi haft en mysig morgon med varm choklad med marshmallows i, och strax väntar ett skönt bad. Sen ska jag sätta frön i jord, blir oregano och ett par andra kryddor. Sen kanske vi tar oss ut på promenad också, men det är bara kanske!

Hoppas alla här har en fin söndag!

/Christina

aggeelin
0

#16 Promenad funderar jag också på men det är så kallt så jag vet inte riktigt 🤔

[typellisch]
0

#16 Tack så mycket! 🌺

Toyan
0

God middag!

Här är det snöstorm och 3 minus, gillar jag inte,trött på vinter.

Ha en riktigt fin dag med vad ni än hittar på🙂

[peter54]
0

God eftermiddag 🙂

Soligt idag också, men kallt. Det var 16 minusgrader i morse, nu är de minus 7 grader. Rådjuren kommer på besök varje dag vid lunchtid ungefär, för att äta av det som småfåglarna spiller ut.

Cristine
0

God eftermiddag alla!

Strålande väder känns inte kallt med öppet fönster, jag är ledsen att jag inte kan gå ut..men det har dottern gjort, hon har varit och fotat en bänk som står på en klippa och väntar på att få känna av en varm sommarkropp. Önskar er en härlig söndag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[typellisch]
0

Nää, dagen vart inte mycket bättre :(. Ska ta ut hunden så hon får kissa, sedan lägga mig och se en film (har börjat se alla Pirates of the Caribbean) och dricka te. Halsen värker och lungorna är inte i sitt skick - vanliga förkylningssymptom när det gäller mig.

God natt på er 🌺

aggeelin
0

#22  Krya på dig!

[typellisch]
0

#23 Tack tack!

Anders 50
0

#22 Krya på dig! Be mamma köpa Strepsils, de är kanon när man har "taggtråd" i halsen när man sväljer.

[typellisch]
0

#25 Det ska jag göra, tack tack! 🌺