Sämre livskvalitet ..
tycker jag vi fått i Sverige när jag läser i tidningarna om hur FK, migrationsverket, sjukvården, skolor, matindiustrin och en del äldreboende behandlar folket. Ska det verkligen få vara så här?😕
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är inte säker på att det enbart har blivit sämre. Jag tror att övervakningen har ökat och att vi är mer medvetna om vad vi sätter i oss nu än tidigare.
Mycket har blivit sämre tyvärr. Tycker jag personligen.
Mycket hårdare krav, för högra krav i skolan ect :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skolan och äldrevården tycker jag nästan bara har blivit sämre. Det nya betygsystemet är bättre, men det är det enda bra jag kan se med den nya skolan. Och i äldrevården finns det inte tillräckligt med personal, vem har inte hört om demensavdelningarna där man låser in de boende och lämnar dem för natten de senaste åren?
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Jo det är sant att övervakningen är bättre ,men så är folket mer krävande nu än förr, de har vaknat upp och ifrågasätter mer numera, t.ex har vi blivit förgiftade med aspartam i väldigt lång tid och det är först nu som de börjar byta ut det mot annat i matvarorna.
Sedan tycker jag att en del instanser som FK och Migrationsverket har blivit helt hjärtlösa.
Det jag kan jämföra med är åldringsvården och alla de år jag arbetat så har det knappast blivit sämre men det har heller inte blivit så mycket bättre.
Det finns äldreboenden som är helt fantastiska och det finns tvärtom tyvärr.
Att man måste låsa avdelningar med dementa nattetid är nog svårt att komma ifrån. Såpass stor styrka som jobbar på natten är det inte så att man kan hålla koll på om någon smiter ut.
Att man däremot låser för att inte titta till under natten är ju fruktansvärt.
Jag är nog lite inne på Niklas tankar.
Vi lever i ett informationssamhälle på gott och ont och människor är väldigt medvetna numera.
/Maria
Har man inte alltid sagt att "det var bättre förr" ?
Det hände säkert en hel del hemska saker på dåtidens fattighus och ålerdomshem, men det skrevs inte om det.
Nu kan vi direkt ta del av alla skandaler via press och media.
En del av allt som skrivs kan vara ganska vinklad information.
FK har det nog inte så lätt, många fuskar till sig pengar på bekostnad av dem som verkligen är sjuka och behöver dem.
Zabelle
#5 Ja, det var väll lite så jag menade. Att det inte nödvändigtvis blivit sämre, utan att man tycker att det borde bli bättre i takt med resten av samhällsutvecklingen.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 Ja det håller jag med om. Illa att pengar ska styra vård, skola, trafik och annat som bara måste fungera i ett samhälle.
/Maria
Sjukvården har blivit sämre här, för ett år sedan fanns 7 stabila läkare i privat ägo; och när huvudläkaren pensionerades blev det kaos för alla läkare lämnade sina poster eftersom, när jag var dit sist så fanns bara en läkare(som jag inte kände) och en sköterska. Han visste inget om mej och det som står på datorn är så reducido.
Men jag menar inte att allt är sämre det finns naturligtvis många guldkorn också men dem får vi tyvärr inte höra så mycket utav
Även om det kanske inte är sämre än förr
så är jag ändå besviken på att det inte är bättre än det är 😕
Förr var vi inte med i EU…Utan vi bestämde själva över våra vilda djur, skogar, snus, gurkor m.m…..m.m.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det var bättre när varje land bestämde över sig själv men det var ju Usa som bestämde att Eu skulle bildas för att sedan gå ihop med NWO
Hur som haver har vi det iaf bättre än många andra länder, och livskvaliten får vi fixa själva