Nu är det mamma som ringer
Förr när man inte hade någon namnupplysning, var det roligt att svara hej "ett namn" och höra deras förvåning om man hade rätt.
Nu är det mamma som ringer är faktiskt en fras man kan höra här och där.
Brukar du känna av i förväg vem som ringer.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, ofta. 🙂
Nja, någon gång kanske.
Jag brukar däremot svara "restaurang vitlöken" ibland om jag håller på att laga mat 😎
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ibland har jag anledning att anta vem som ringer, men det blir tokigt emellanåt om jag är säker och bara svarar "andra änden" och så visar det sig vara någon helt främmande som inte begriper ett dugg.
Nej, det brukar jag inte.
Och nu ser man ju när det är någon "känning" som ringer och ibland så händer det att man skojar till det när man svarar.
Men när någon ringt fel och ber om ursäkt så händer det att jag svarar
-Åh, det gör inget..jag skulle ändå svara…😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jaa jag kunde ofta"veta"vem ringer.Det har till o med hänt så,att man lyfte luren o skulle ringa o då höra man redan hej…osv från henne/honom som man skulle just ringa🙂
Visst kunde man ana många gånger (då det inte fanns telefonpresentatörer) vem det var som ringde men det berodde nog för det mesta på tidpunkten och hur längesedan man pratat med en viss person.
/Maria
Ja, men det beror på att det bara är min sambo och min mamma som ringer mig ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Ibland :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hehe ofta, När det ringer så brukar jag säga ett namn först innan jag tittar på numret, Ofta så stämmer de