Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1016 ggr
Cristine
0

Sminkar du dej..

undrar jag om tjejerna gör!

Tycker du mannens ansikte känns lenast med den moderna rakapparaten?

Till männen: Rakapparat eller för hand:

Tycker du att lite smink är snyggt eller ska hon vara helt utan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Afturelding
0

Brukar använda fuktkräm och lite concealer under ögonen, och puder på det. Och rouge ibland, beroende på vilket puder jag använder. Oftast inget mer faktiskt. Speciellt unga kvinnor i min ålder tycker jag ser så väldigt sminkade ut hela tiden, om man så bara ska gå till ica. Känns lite väl tycker jag.

Men jag tycker samtidigt att det är väldigt roligt med smink, så ibland blir det lite mer. Speciellt om det är fest :) Då blir det kanske någon ögonskugga, svart eyeliner med "kattöga", mascara, ögonbrynspenna och röda läppar.

Jag bryr mig inte så mycket om vad sambon rakar sig med, han har ju skägg i vilket fall.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
0

jag brukar måla ögonen lite och så använder jag läppstift/glans med inte så mycket färg. Oftast bara när jag jobbar eller ska göra något.

Min man rakar sig med hyvel för hand.

/Maria

fotokrafs
0

Skulle säga nej, men det har hänt att jag sminkat mig någon gång

Maken har hyvel

penke
0

Hyvel!
och:så mycket..att det inte synns …

*skratt*

:  penke

stina63
0

Hehe Nä inte ofta, Jag sminkar mig ibland när jag ska bort,

Anders 50
1

Sista året har det blivit trimmer som förkortat stråna till lagom längd, men på begäran har det hänt att allt åkt av, då med apparat.

En kvinna behöver inget smink enligt mitt tycke, hon blir ändå aldrig vackrare än hon är på morgonen när hon vaknar.  Flört

Alltså gillar jag inte smink!  ( men ok..ytterst lite, lite då!)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Ingetdera för min del, jag använder sax och trimmer. Jag har inte rakat mig med hyvel eller rakapparat sedan 1996.

Smink på kvinnor, nja, det ska vara lite grand som kontrast på tjejer som är mycket bleka i så fall, annars föredrar jag utan.

Glad

Fridaaaa
0

Jag sminkar mig ibland. Blir lite mascara och kajal bara :)

Min sambo "måste" raka sig hihi jag gillar inte skägg ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

signemo
0

Jag sminkar mig vanligtvis inte. Kanske tar nån dagkram om jag har lust.

Sminkar mig väldigt lite och om jag har det så blir det nån  underlagskräm lite ögonskugga o mascara. Beronde på humöret och vad vi skall ut på.

Min man rakar sig med hyvel.

Var rädda om varandra

aggeelin
0

JO, jag sminkar mig litegrann. Lite så att det blir kontrast runt ögonen. Jag tror att jag är ganska bra på det för det smälter in och syns inte så mycket. Det ska mer få mig själv att framträda.

Vi kan konstatera det efter att återigen ha träffat en person som har fel färg och fel placering av foundation. Den ligger liksom utanpå huden och halvvägs ner på halsen. Hon har kajal långt ut på kinden och ögonskugga så det verkligen lyser om det både på ögonlocket och runt om. Mascaran är kladdig och läppstiftet likaså. Hennes dotter är perfekt sminkad.

Det ser liksom inte snyggt ut när det ser påsmetat ut.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[WickedAlly]
0

Nope, sminkar mig inte alls. Förut sminkade jag mig om jag skulle på krogen eller festa på annat håll men det har jag slutat med. Smetar ändå bara ut det och ser inte klok ut då, bättre att vara utan. Men jag brukar böja ögonfransarna, ger lite piggare uttryck :)

Cristine
0

Jag hade tjocka ögonbryn men " tappade" dem i Spanien.   Jag fick hoppa in i baletten istället för en tjej som brutit benet.

Ett av nummren de gjorde var Geischor och mina ögonbryn lyste igenom vitfärgen vi hade i ansiktet så man rakade helt sonika bort dem för de skulle iaf växa ut om någon vecka fick jag veta, men det gjorde de inte så jag har fått måla dem sedan dess.

Jag har också tatuerat mej runt ögonen men det syns knappt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
1

Jag vet egentligen inte hur jag skall svara på denna frågan då jag aldrig fått förmånen att prova en riktigt bra rakapparat. Men utgår jag från min erfarenhet med Gilette Fusion rakhyvel och billig rakapparat, så har de båda sina fördelar.

Rakhyveln ger outstanding rakning, men ger mig hudirritation. Rakapparaten jag har tar inte ordentligt (billig) så jag får nöta och nöta. Dock så slipper jag hudirritationen.

Så…. Rakhyveln vinner på T.K.O mot min billiga rakapparat Glad

citytjejen
0

Jag brukar sminka mig till vardags, inte om jag mest ska vara hemma, men om jag ska jobba eller gå ut eller liknande så gör jag det. Använder lite brun utan sol då och då för att få lite färg och sen har jag concealer under ögonen, ögonskugga, ibland kajal och alltid mascara. Lite rouge åker på ibland också. Färgar ögonbrynen lite då och då. Känner mig mer "klädd" och fräsch när jag har lite smink Glad

/Christina

citytjejen
0

Men åh, glömde mansfrågan Glad Lenast blir det väl av hyvelrakning, min man kör med det. Men jag gillar skäggstubb också!

/Christina

JereMina
0

Jag sminkar mig nästan aldrig. Jag gillar nyrakad man. Min man använder hyvel.

chik
0

ja det gör jag om jag skall till butiken eller träffa folk. Skall jag bara lulla här så är jag neutral..

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Jag glömde också skäggfrågan. Jag tycker att en man som rakat sig med hyvel är lenast. Min man rakar sig med apparat Obestämd

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[RMSLiners]
0

Foundation och maskara, sen är jag klar. Kan inte använda ögonskuggor eller eyeliner, då blir ögonen illröda och rinner kontinuerligt. 

Gubben min rakar sig lite här och var. I ansiktet lämnar han skägg och mustasch kvar runt munnen, skit snyggt på män anser jag. Givetvis trimmar han upp det så det inte ser så buskigt ut.

Han använder både den vanliga gillette proglide samt gillette proglide styler och Philips Bodygroom vid rakning, han har mer rakprodukter än vad jag har. Tungan ute

TheGeneralIdea
0

Jag sminkar mig men inte jättemycket, har blonda ögonfransar så mina ögon smälter ihop med huden om jag inte har mascara eller liknande, definiera helt enkelt. Ett allmänt vårdat utseende tycker jag är trevligt men det behöver inte nödvändigtvis betyda sminkat.

Pojkvännen min rakar sig bara med rakappat, lite strävt blir det men vet inte hur det blir med manuell. :)

[MossQ]
0

Målar mig alltid då jag ska i väg..borstar på  mineral bronzing powder.lite ljusare på ögonlocken å gärna en effektfull färg på kanterna av ögonlocken å  kajal på halva sidorna under ögonfransarna å macsara på d..läppglans är jag beroende av..Min man rakar sig med hyvel,annars har han e riktigt snyggt stubb som jag föredrarTungan ute

Bläcket
0

Nej jag sminkar mig inte, tycker det ser bra ut utan! Men det kan bli lite rött på läpparna om det är riktig fest!

Och killen har massa skägg som vi hjälps åt att klippa. Fint, tycker jag.

[GunillaF]
0

Sminkar mig så gott som varje dag.

flisan708
0

Vardag : mascara, neutralt läppglans, concealer. Sen brukar jag lägga på en kräm med lite pärlemor glans på ögonen och läppar. Man ser lite piggare ut då. Jobb: mascara och försvarets hudsalva. Fest: mineral smink (ansikte), mascara, läppglans osv.

[NinaCrown]
0

Då jag är så blek en människa kan bli, så ser man alla skavankerna på mig och det räcker med en lätt vindpust för att jag ska bli knallröd -_-'' Så ja, jag sminkar mig så fort jag ska gå ut och jag har ett ganska tjockt lager då skulle nog många säga. Det är för att jag tycker det ser konstigt ut när man har ett 3 meter tjockt lager med foundation och sen inget mer… Dock sminkar jag mig inte om jag bara ska ut och slänga sopor eller tvätta, men om jag ska ut och handla eller något mer socialt åker masken på.

Karln min använder för tillfället hyvel, men han brukar föredra rakapparat. Jag tycker skägg kan vara snyggt, men min hy uppskattar det inte alls… Samt att karln min inte tycker han är vacker i ansiktsbehåring ^^''

MiniW
0

Jag sminkar mig men inget avancerat - nånsin Glad

Till vardags har jag (t.ex. vid jobb eller besök på stan osv) bara mascara och ibland ögonbrynspenna (dock har jag börjat använda Xbrow och mina bryn har blivit mycket mörkare och fylligare, så snart kanske jag slipper pennan!).
Till mer tillfällen då jag ska ut UT (eller vill göra mig extra fin för sambon) brukar jag ha mascara, ögonbrynspenna och mineralfoundation. Jag har stresshy så har jag på för mycket och så där så ser jag ut som ett skjutfält efter övning bara efter någon timme.

Sambon rakar sig med apparat, tidigare med en skitkass sådan så att han nästintill hade stubb direkt efteråt och samtidigt stod och lät "aj… aj… aj… AJ!" varje gång han rakade sig Tungan ute Så i julklapp såg jag till att han fick en riktigt avancerad rakapparat av mig som är superbra! Han älskar den och har börjat raka sig myyycket oftare - han har dock "bockskägg" förjämnan. Den får samma (jag skulle vilja säga bättre) resultat än när man rakar med hyvel!

Jag uppskattar när han rakar sig med jämna mellanrum - min hy är jättekänslig för stickigt stubb!

KaiPon
0

Har faktiskt börjat sminka mig mer sedan jag kom tillbaka till skolan. Oftast blir det lite Visual Kei inspirerat, mycket svart och vitt. Känns nästan lite konstigt att vara sminkad nästan varje dag nu haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/