Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 918 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, söndag 20 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu är jag här igen Flört

Godmorgon på er!  Jag har tagit mig vanan att skriva en hälsning såhär när jag är sent uppe. Vi har gäster som övernattar och det blir lätt sent då. Imorgon äter vi långfrukost och tar det lättsamt.

Jag önskar er en jättefin dag och en härlig frukost när ni är vakna och på gång!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

Tjing agge o ni alla.

ja Lördag är lite uppesittare..

Kallt ute i dag 16-

o inne 18+.Burr.

har varit o tänt i pannan så snart har vi varmt o gött.

Vinkar till er alla där ute.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hans K.
0

God morgon
-4 i Stockholm, sol Glad
Idag blir det en bra dag. Ska ut till Djurgården o fika.
Önskar er alla en härlig dag ! Hälsn. /Hans

Maria
0

Godmorgon alla.

Här blir det en innesittardag men en bok har jag tänkt. Min man jobbar hela dagen.

/Maria

Toyan
0

God morgon på er alla!

Här är det lite mildare än igår, minus 8 och solGlad

Har inget speciellt inplanerat, får se vad dagen bjuder.

Ha en skön söndag vad ni än fyller den med.

Anders 50
0

Godmorgon!

-21 i morse så det är innesittande nån timme till tills det blir lite behagligare temperatur ute.

Ser att det börjar snöa, men det är glest mellan flingorna.

Ha en fin söndag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

God förmiddag!

Här är det också kallt. - 17 kl nio i morse nu är det -9° Tur jag var ute med Silver i två timmar i går för idag fryser han om tassarna så det blir inga längre turer.

I eftermiddag ska jag och min dotter åka till Lund o äta kinamat o då ska jag även få träffa hennes nya kille för första gången. Spännande. Flört

Ha en fin söndag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Fridaaaa
0

Morgon på er.

Kollade in här sent idag, steg upp runt halv 9.
Är seg men ändå på bra humör idag. Småfrösen, så blir till att elda här inne idag (är typ 19-20 grader men jag är så lättfrösen haha)

Ska klura på vad jag ska ge min lillasyster som fyller 21 och min lillebror som fyller 13 snart hmm…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Godmorgon

Jag är inte pigg nu, hehe nyvaken och hade fest igår, Nu ska jag iväg snart till mina föräldrar,
Ha en skön söndag

Afturelding
0

God middag!

Vi har konstigt väder i Gävle idag. Klarblå himmel varvat med kraftigt snöfall.

Jag är frustrerad. Jag beställde tygprover för en vecka sedan, och de har inte kommit än. Det är så irriterande när man har projekt som bara ligger och väntar. Och så kommer jag inte på något annat jag vill göra.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

God dag alla LKare. Här är underbart väder idag, man tror inte det är sant när man får se en helblå himmel, och sådana dagar har vi haft flera av under den gångna veckan. Jag ser att det börjar droppa från taket så det är som en vårdag

Dotter har varit ute och fotat.

Önskar er en fin och vilosam dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

God eftermiddag Glad

Jag har städat som en gnu tills nu medan familjen är borta. Dammsugning är ett fantastisk bra sätt för mig att framkalla den djupaste ilska. Förbannade idiotkonstruktion säger jag. För små hjul som gör att den rullar skitdåligt och för kort slang som gör att jag fastnar hela tiden. Munstycket skjuter allt framför sig. Värdelösa tekniska lösningar helt enkelt.

Det är patriarkatets fel. Samhället utgår fortfarande ifrån att fler kvinnor än män använder dammsugare. Kvinnor generellt accepterar i högre utsträckning dåliga tekniska lösningar för att många kvinnor inte ens funderar över hur exempelvis en dammsugare skulle kunna utformas mycket bättre tekniskt. Därför ser de ut som de gör.

Att genomsnittskvinnan dessutom är kortare än genomsnittsmannen för med sig att vare sig slang eller rör är tillräckligt långa för att min rygg ska klara av jobbet utan att gå av på mitten.

Skrikandes

Jag var ute i det vackra vädret någon timme på förmiddagen för att fylla på fågelmataren och kolla av mina djur, jag har vinterviloperiod i terrarierummet, där är nästan mörkt och bara +12 grader.

Precis som hos Afturelding i Gävle, har vi haft märkligt väder. Hela förmiddagen var absolut molnfri och bara 3 minusgrader. Vid 11.30 mulnade det på snabbt och ett ymnigt snöfall tog vid, men det höll bara i sig en halvtimme och nu är det soligt och klarbå himmel igen.

Glad

[peter54]
0

Nu snöar det för fullt igen, verkligen varierande väderlek Glad

Maria
0

#11 Hahahaha.Skrattande Det kunde lika gärna varit min man som skrivit om dammsugare med skillnaden att han förmodligen lagt in en massa svordomar också.

Det är han som dammsuger hemma. Varför det har blivit så vet jag inte egentligen. Det var alltid jag som gjorde det förr.

/Maria

[peter54]
0

#13 Vi är uppenbarligen stöpta i samma form din man och jag Flört

Inte undra på då att du och jag har såpass mycket gemensamt Glad

Maria
0

#14 HahaSkrattande

/Maria

aggeelin
0

Den här dagen har gått fort, som vanligt. Långfrukosten innhöll diskussioner om var f och b ligger i munnen, spastictet, CPUP-mätningar och evidens, antagonister, att det är lättare att träna funktioner i aktivitet - hur viktigt det är med träning av fotledsrörlighet inom äldreomsorgen  och hur svårt det är att säga en del bokstäver men att det är viktigt att förstå att de ska uttalas. Ni kan gissa vilka yrken gästerna har? :) Vi han med en del en  del tips om bra böcker innan vi tog en promenad i det härliga vädret.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Natti natti nu ska jag lägga mig, Är väldigt trött och behöver återhämta mig efter gårdagens festande.Glad

Anders 50
0

#17 Den där sista ska man undvika, det är den man blir dålig av!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!