Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 599 ggr
Cristine
1

Universellt språk

Det gjordes ett som används av några få Esperanto, tycker ni att det skulle åerupplivas eller vill  ni ha det som det är.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Karmatarerskanise
1

Är nog lättare att i såfall använda ett av språken so redan talas i stora delar av välrden om man ska göra ett språk som talas överallt.

snigelpiga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här finns en tatuering skrivet på Esperanto. Skrattande

Pialinn
0

Om man använder några ord från flera språk och lägger till händer och fötter brukar man kunna göra sej förstådd.

Läste för länge sen att något land i östeuropa hade esperanto på undervisningen i skolan.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Cristine
0

#2 Skrattande

Jag tycker det är intressant med olika språk

snigelpiga
0

#4 Cristine, bilden är tagen av min yngste sons nacke. Jag fattar inte ett dugg vad det står på tatueringen. SkrattandeDäremot det är min sons farfar som kan Esperanto.

stina63
0

Ja de har jag hört talas om , De hade varit skoj lära sig,,

Maria
1

Iden med ett världsspråk är spännande men svårt att genomföra tror jag.

Jag håller med Hera om att smartast är ju att använda sig av ett språk som engelska många människor redan talar.

Jag skulle inte vilja lära mig Esperanto för jag har ingen att tala med.

När jag läste Grekiska var det likadant. Det hjälpte inte att tillbringa några veckor om året i Grekland. Man behöver använda språket.

/Maria

Cristine
0

#5 Snigeln hela texten syns inte så jag kan inte översätta den men esperanto tycks vara uppbyggt mer eller mindre på latin.

Anders 50
0

Håller med övriga om att engelskan konkurrerar ut esperanto lätt som världsspråk.  Esperanto har haft lång tid på sig att bli ett världsspråk men inte lyckats.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

I Lejsjöfors finns Esperantogården! Det fanns säkert någon bra tanke bakom den!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

snigelpiga
0

#8 Cristine, min sons farfar har formulerat meningen åt honom vad han har på sin tatuering. Sonen har berättat mig, att i den möter två symboler, tyska örn och finska lejon.

Min sons farfars namn hittade jag när jag googde på Esperanto sidor. Han har hållit på i Esperatoföreningen, eller vad det nu heter, väldigt lång tid.

inisklo
1

Förvånadooo si si Esperantos..senor,senora,senorita si si bella marutzella hastala vista FlörtSkrattandeKyss

snigelpiga
0

#12 Skrattande

inisklo
1

#13 Förvånad no no Skrattande…no marutzella si bronto  mozzrarella…si si…han pratar mig mi…hi hi hiiiiFlört