Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 722 ggr
aggeelin
1

Behov av egen tid

Visst är det viktigt med egen tid?

Jag upplever att jag har behov av egen tid och behov av "både och tid".

Jag är en oerhört social person. Jag träffar ständigt människor i arbetet. Jag träffar gärna människor på min fritid. Jag kan träffa människor hela dagen på jobbet men komma hem och längta efter någon "privat" att prata med. Gärna sitta och äta och prata lite. Tycker att det är skönt när sambon och jag får tid över tillsammans. På vardagarna har vi så mycket vardagsbestyr omkring oss så vi vill gärna göra något tillsammans på helgen.

Så kommer då t ex helgerna på vinter. Jag är i stort behov av ett uppehåll från vardagen. Jag tycker att det är jätteroligt när det kommer hem vuixn barn och umgås med oss. I några dagar.

Sen vill jag ha lite tid för mig själv (gärna med sambon). Men nu är det så att sambon dotter, som jag tycker mycket om, kommer alltid hem och bor hos oss. Det går bra i ca fyra - fem dagar men sen börjar jag känna att jag inte får vara ifreda hemma hos mig själv. Jag tror inte alls att det handlar om vem som kommer och bor utan att jag vill vara ensam i mitt hem (givetvis med sambon).

Jag, som är en mycket social person, har också behov av att  vara för mig själv. Jag är en både och människa!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet