Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 525 ggr
[Sisa]
0

Till middag!

Vi brukar passa på att äta julmat så här dagarna innan jul.  Ena dagen äter vi lutfisk, sen risgrynsgröt med skinksmörgås - kalvsylta, Potatis och rödbetssallad.   Då slipper vi äta allt på julafton!    Tungan ute

Hur gör Ni..äter Ni någon julmat innan Jul ?

Karmatarerskanise
2

Hade julmiddag i lördags och dagen efter blev det resterna av det, annars äter jag bara julmat på julafton.

Fridaaaa
0

Blir inte mycket julmat direkt innan jul :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
1

Vi brukar inte äta julmat före jul  då vi inte har så många rätter, mest skaldjur  och av Svenska bordet sill och rödbetssallad samt grönkål. Skinkan glömde jag.

I år gör vi ett lyxbord med rätter vi inte ätit på flera år och trånar efter utom musslor i vitvinssås och laxen  då som vi brukar äta ofta. Men struts , vildsvin och hjort var det såå länge sedan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
1

Äter ingen julmat före jul såvida jag inte blir bjuden.

Som jag blev igår, på Lutfisk!   Gott!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Vi äter heller ingen julmat före jul och ska jag vara alldeles uppriktig och det ska jag förstås, så är det inte mycket på julbordet som jag gillar eller äter längre. Jag äter lutfisk, sill och gröten, inget annat.

Glad

aggeelin
0

Vi brukar äta lutfisk som lunch på julafton men i år tror jag att det blir som lunch dagen före julafton istället.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
0

Den enda julmaten som vi ätit innan jul är skinka, älsklingen gjorde iordning den häromdan men den kanske inte räcker fram till julafton. Julmat äter vi väl alla tre juldagarna och sen fortsätter vi med resterna och drygar ut med icke-julmat så att säga.

/Christina

Maria
0

Nej inte hemma i alla fall men jag var ju på julbord med jobbet i måndags och då brukar jag enbart äta av sådant som är nytt och sådant vi inte har hemma.

Alltid kul att testa.

Friterade krabbollar

Små bitar av ostron och kalv med någon grön sås och friterade griskinderSkrattande

/Maria