Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1433 ggr
aggeelin
0

Godsöndagsmorgon, 2 dec

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blev det sent så jag passar på att önska en god morgon! När det blir morgon ska jag ha sovmorgon och sen en lång njutfrukost. Sen bär det iväg till affären. Sonen och stora och lilla N kommer och det ska bli ugnskorv och potatismmos till lunch. Sen blir det lite julmarknad i Wadköping.

Önskar er en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
3

Godmorgon. Sitter här i mörktret efter att min ene katt fått upp mig. Nu när jag är uppe har han gått och lagt sigSkrikandes

/Maria

chik
0

agge o Bumbleboo o ni alla.Fin söndag.

agge är det hemma hos dig?? vad fint.

Ja Humla dessa djur..Vet när kisse katten var ung o jobbig. han ställde sig på en körde sitt ansikte rätt i fejan på en o la av ett jätte Vrål så man nästan stod igevackt i sängen..Phu..Förstår hur du har de..Som o ha småbarn som aldrig blir vuxna eller större..

Ja ni där ute i etern en fin första Advent..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
0

Morgon!

Trevlig första advent på er. Snön har kommit till oss i Blekinge med, i alla fall vid kronobergsgränsen ;)
Hunden blev glad hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
0

God morgon! Vi tog sovmorgon idag, jag var så trött igår. Idag ska vi mest bara städa, och kanske se bocken invigas vid 16.00 :)

Och klä granen! Vi är ju inte hemma vid jul, så vi tänker att det är okej att klä den på första advent.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

Så här glad blev hunden när hon såg att det var snö ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
0

God morgon på er alla fina människor som finns här! Solen skiner, -10 grader och jag ligger kvar i sängen och betraktar denna vackra förmiddag. Såhär ska vintern vara och då är den vacker. #1 Stackars dig! Katter är rätt coola och egensinniga. Idag blir det att gå på julskyltning med en gammal väninna från grundskolan som jättebra säkert inte sett på ett år eller två. Ska bli trevligt! Önskar er alla en skön söndag!

stina63
0

Godmorgon

Så kom snön till malmö med, Har snöat under natten, Fint är det men gillar inte snö ändå,

Tvättedags ska snart gå ner till tvättstugann igen

Ha en underbar skön första advent

aggeelin
0

Sådär! Nu har jag snart fått i mig frukosten! Här skiner solen idag och det gnistrar i snön på taken!

#2 Ja, bilden är tagen hemma hos mig. Jag måste erkänna att den är tagen förra året. Jag tycker alltid att det är för tidigt att sätta upp julgardiner före ca 2 advent.

stina63
0

Ett litet tips vänner, De går bra att skriva mer än en gång i LK kalendern, Fler chanser att kanske vinna på just de lottinläggs numretFlört

aggeelin
0

#9 Du menar att vi får skriva mer än en gång varje dag? Kanske att det ändå är bra att begränsa tilll max två gånger om dagen? Flört

[peter54]
1

God förmiddag Glad

Här har snöat ytterligare 5 cm, men nu är det klart väder, solsken och 11 minusgrader.

Fåglarna blev heltokiga när jag hängde ut en ny jordnötspåse. Vi har färre arter, men otroligt många av varje. Idag har jag räknat till 12 blåmesar, 10 talgoxar och 30 pilfinkar.

aggeelin
0

#11 JA, vi har också samma arter (färre än vanligt) och så kommer grönfinkarna ibland.

Vi har haft en grå fågel jag inte känner igen. Jag fick inga bra bilder men  jag ska lägga in dem jag tog häromdagen så kanske jag kan få hjälp med vad det är för sort Flört

[MossQ]
0

Önskar er alla en riktigt stämningsfull 1/a advent:-)

Jättemysiga bilder att se på..så tackKyss

[peter54]
0

#12 Vi hde oerhört många grönfinkar här fram till 2010. Förra året såg jag ett par, men i år är det noll. Samma med gulsparvarna, inte en enda har jag sett. Det är ett virus som slår ut grönfinkarna och det har skett över en femårsperiod.

Min gissning är att även gulsparvarna drabbats av samma sak Gråter

Grå fågel, har den rött i pannan? I så fall är det gråsiska Glad

Jag har ingen bra bild, men den här kanske kan ge en ledtråd.

aggeelin
0

Nej, det är inte en gråsiska, en så känner jag igen. Jag tycker på något vis att den liknar grönfinken men den är grå.

Jag försökte ta bilder häromdagen men jag kom inte tillräckligt nära och bilderna blev så suddiga med fel fokus, men här är en bild.

aggeelin
0

#15 Usch så dålig bild. Hade för bråttom Obestämd. Går inte bra att se vad det är.

Cristine
0

God dag alla ni!

Hinner inte läsa igenom nu..får bli i  ikväll, har så mycket som väntar men vill att ni ska få en lugn och skön dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#15 Grönfinkshona Glad Var glad över grönfinkarna, här har alla dött ut av viruset som har decimerat grönfinksstammen i hela Europa med mer än 50%.

Toyan
0

God middag!

Så fina bilder på fåglar och ljus.

Så fint fönster agge.

Härlig bild på vovven Frida, mina små vovvar gillade torrsnö, då körde dom ner nosen och fnyste så det yrde, blötsnö fatnar ju bara i pälsen och blir till klumpar.

Kall och solig första advent här, men ingen mer snö har fallit.

Nu väntar jag på att familjen ska komma på adventskaffe.Glad

Ha en fin söndag och första advent allihopa!

aggeelin
0

#18 Misstänkte att det var en Grönfinkshona. Och då blir min undran - är det bara hanarna som är här och äter de andra dagarna? Det brukar vara fyra -fem stycken Grönfinkar här (herrar) vad gör då honorna?

Anders 50
0

Gokväll!

Höll på att glömma skriva här.

Har tillbringat en stor del av dagen ute i skogen, kallt och snålblåst från norr.

Och nu står termometern på -12. Tänk om det kunde bli rejäl tjäle innan snön kommer! Hittills så går det vägen.

Ha en fortsatt bra kväll.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#20 Det finns säkert honor, men kanhända är det fler hanar hus dig.

#21 Här hann det inte bli någon tjäle före snön och idag när jag var ute och gick utefter traktorvägen här bakom så trampade jag igenom tunn is under snön och under isen var det vatten fast det var 16 minusgrader.

fotokrafs
0
Hejsan på er!

Har inte varit här och skrivit på över en vecka Förvånad
Men har titta in lite då och då, det verkar vara bra fart på er
- mycket att läsa.

Mamma är på sjukhus fortfarande Rynkar på näsan
hon har sååååå tråkigt. Andra helgen jag varit nere och hälsat på.
Men finns inget att göra, hon måste opereras
förhoppningsvis blir det på tisdag och det går bra 
fast hem lär det nog dröja innan hon kommer

Jag har varit på rätt dåligt humör sista tiden, oro för mamma,
också en del irritation (över folk och vård)
men men sån är jag, väldigt känslig för bland annat hur folk beter sig

Positivt är i allafall att det är så vackert och vintermysigt ute.Skrattande
Och alltid : maken som älskar och stöttar

flisan708
1

#23 Vet hur tufft det är att ha en anhörig som är sjuk och inneliggande. Vad är det som gör att du blir irriterad på vården? Vad ska hon opereras för? Som anhörig får man bita ihop å stötta. Sen måste man våga lita på läkarna, de kan sin sak. Skriv av dig här, vi lyssnar! Kram till er!

chik
0

foto****Gråter

Håller med flisan. skriv av dig…Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MossQ]
0

Kram till dig Fotokrafs och hoppas allting kommer att gå braGlad

fotokrafs
0

Jag vill inte direkt skriva av mig och vill inte fläka upp min mammas mående 
tycker att det är alldeles för privat. Men tack, ni är så söta som lyssnar Skrattande

Jag har stor respekt för folk inom vården och skulle själv inte kunna jobba inom detta viktiga och svåra yrke. Jag litar på läkare och personal, och jag utgår från att de gör så gott de kan.

Nu vill jag inte säga att jag är irriterad på vården,
men klart det finns sånt man kan bli irriterad över.
Inte bara mammas vård utan även inom psykiatrin som jag går till

till exempel att det verka vara "dålig" kommunikation mellan avdelningar 
respektive i mitt fall "mottagningar"

Precis som det finns folk som man kan irritera sig över

till exempel när jag sitter och pratar med min mamma som börjar prata om smycken
samtidigt som jag hör hur någon av sjuksyrrorna i korridoren säger till en annan syrra att "nu börjar hon prata om smycken" Förvånad Och jag tänker Va f-n har ni med det och göra

MEN jag vet att jag är känsligare än andra och blir lätt irriterad på folk Oskyldig
bara en sån småsak som att en sjuksyrra kommer och stryker mamma på kinden som om mamma vore.. ja, jag vet inte vad. Inget mamma uppskattar men hon orkar inte bry sig längre.

flisan708
0

#27 Du ska berätta det du känner för oss som du nu gjort. Ni ska prata om det ni vill du och din mamma. Tror inte personalen menade något illa när du hörde det de nämna om ert smyckesamtal. Om jag vore dig skulle jag berätta för personalen att din mamma inte gillar klappen på kinden, berätta hur hon vill ha det om hon inte orkar. Ju mer man vet om person, ju bättre kan de ge vården. Jag var själv rätt dryg som anhörig och la mig i och ifrågasatte. Mitt problem var nog att jag vet för mycket då jag själv jobbar i vården. Var inte rädd för att prata med personalen, säg som du känner, berätta för dem.

fotokrafs
0

Haha Skrattande, folk jag träffat inom psykiatrin har påpekat för mig att jag kan verka ironisk, dryg eller vad det nu kan vara eftersom jag kan vara väldigt bra på att ställa motfrågor och verka väldigt kritisk. Sanningen är bara att jag vill vara säker och undvika missförstånd.

Jag tror inte att någon menar något illa, men som sagt jag är känslig

Det är nog ett problem att jag vet för lite om vården
till exempel var jag inte beredd på att jag skulle behöva upprepa mig så många gånger 
(nya avdelningar och ny personal)

Det bästa kanske hade varit om jag stannat hos mamma och varit där jämt, men mamma gav mig en gliring: hon tyckte att vi besökte henne för ofta (2 helger i rad) så det kanske inte hade varit så bra ändå Skrattande

Imorgon skall hon opereras.. hoppas allt går bra Glad