Har jag berättat om... ?
När jag höll på att frysa benen av mig?
Som ni säkert läst så är jag frusen av mig och klär mig vintertid ordentligt för att inte frysa om benen. Vanligtvis klär jag mig i tjocka varma strumpbyxor och tar dem gärna dubbla när det är kallt och är det riktigt kallt tar jag benvärmare utanpå (det kan t om gå att ha tredubbla strumpbyxor).
På jobbet pratar de om överdragsbyxor och en dag föll jag för detta. Ca 20 grader ute var det. Jag hade ett par ganska vanliga täta strumpbyxor på mig. Utanpå tog jag ett par överdragsbyxor som jag brukar åka skidor i. Jag har nästan två kilometer till jobbet och när det är så kallt så går jag till jobbet. Innan jag var framme så trodde jag att jag skulle frysa benen av mig och det skramlade i knäna. Fy vad jag frös!!!
När jag skulle gå hem tänkte jag att jag vill inte frysa så igen. Hur löste jag nu detta? Jo, jag har en extratröja på jobbet och den drog jag på mig på benen och sen la jag den dubbel runt rumpan och drog på mig överdragsbyxorna. Så varmt och skönt det blev!!
Sen dess är jag än mer försiktig med att använda överdragsbyxor!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Oj.. då måste du vara frysen utav dej.
och jag måst ha en himmla tur, jag har ju aldrig använt strumpor och ännu mindre, kalsonger bevärmare eller dylikt utan jag har gått barbent under mina byxor. Det är underligt att vi kan vara så olika.
Jag tycker synd om dej matt du ska behövafrysa så, särskilt som du cyklar till jobbet. Jag tycker du borde vara härdad.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag förstår dej agge för jag är själv rätt frusen av mig, Har långkalsonger på mig under byxorna, Men när det är väldigt väldigt kallt här nere i Malmö då åker termobyxorna på när jag ska cykla,
Jag har börjat att ha en överdragskjol över vanliga byxor, mycket varmare än överdragsbyxor
Jag förstår inte varför ni promt ska cykla på vintern.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oj vad du är frusen.Stackare..Jag har min overall o det är varmt.
Undrar med som Ceistine..Cykla??
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är också frusen av mig men cyklade i ur oh skrur till mitt jobb i flera år. Nu var det inte så långt att cykla men tillräckligt för mig.
Jag slutade alltid att köra moppe till nuvarande jobb Mölndal när det var 4 grader.
Det var gränsen för att händerna skulle fungera när jag om fram. På en moped sitter man ju alldeles stilla och det blir till slut svinkallt.
/Maria
De är skönt att cykla när det är kallt, Många cyklar här i malmö även på vintern. Bussar är dåligt här i sveriges tredje stad. Dom ändrar om hela tiden, Nu så ska dom dra ner på en del bussturer och även vissa linjer eftersom dom ligger mycket minus i år. De förstår jag inte för att de är fullt med resonärer på bussarna. Så måste man ha kontantkort för att åka, De går inte att betala med kontanter mera efter en del rån.
Så de ska mycket till att jag tar bussen till jobb, Väldigt mycket snö eller väldigt mycket storm och blåst. Sen måste jag ta två bussar också, Jag har ett par kilometer till jobb
Men jag har cyklat 1 mil till jobb innan i många år sen hem igen,
Så jag fortsätter att cykla
det är ju mest om benen som jag fryser! Och än så länge är det inte så kallt att cykla. När det blir kallare ute blir det kallt om händerna att cykla. Och är det riktigt kallt är det kallt om ansiktet. Praktiskt att cykla är det. Går fortare än att gå och ger frisk luft 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet