Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bilder-musik-och-film
Läst 974 ggr
Maria
1

Så mycket bättre

Det är ett program som jag gillar skarpt.

Igår var det Olle Ljungström och han var ett ganska oskrivet blad för mig. Kul att få lära "känna".

När Magnus Uggla sjöng så grät jag så det skvalade. Det var så oväntat med en sorglig låt från den lille pajasen.

Jag är imponerad över hans ålder och även Silvia Wrethammar. Så vacker hon är och så fin röst hon har.

Av alla dessa medverkande är ändå Miss Li min favorit.

/Maria

Fridaaaa
0

Jag kollar också på det. Magnus Uggla har varit en favorit här i många år. Såg han för 2 år sedan i Karlshamn t.ex :D Liten kul snubbe hehe :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag var 15 år 1977 när albumet "Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt"

och låten "Varning på stan" Jag vet att vi gick och sjöng och tyckte han var helfräckSkrattande

/Maria

Fridaaaa
0

#2 Min faster är med helt förtjust i honom.
Han är så go hehe :D

aggeelin
0

Ja, det är ett jättetrevligt program! Vi ser fram emot lördagskvällen. Vi spelar in och ser det lite senare och så spolar vi förbi reklamen.

Alla är gör tolkningar som är bra. Här tyckte vi nog bäst om Miss Li och Darin. Uggla var förstås ovanligt bra när han sjöng igår.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Miss Li med sin megafon och Darin med sin egna tolkning var jättebra. Jag håller med. Svårt att välja.

/Maria

aggeelin
0

Javisst är det svårt att välja! Skrattande

Vems vecka är det nästa vecka?

Maria
0

Jag vet inteObestämd

/Maria

aggeelin
0

Vi får väl leta lite på nätet Flört

[peter54]
0

Vi hade filmkväll igår och såg fem Stargateavsnitt i följd, så det blev ingen TV. Jag får kolla programmet på SVTplay istället,

Sylvia Vrethammar är ju inte direkt någon av mina favoriter, men det är inte "Ugnus Maggla" heller, jag kanske får revidera min uppfattning efter att jag har titta på detta avsnitt, vem vet?

Flört

aggeelin
0

#9 Jag tycker som du om Vrethammar, sjunga kan hon men någon favorit är det inte. Uggla gjorde bra ifrån sig igår tyckte jag. Det lät inte så mycket Uggla Flört

[peter54]
0

Ja, nu har jag sett programmet och jag kan inte annat än hålla med Bumblis, Magnus Ugglas framträdande var helt outstanding, det var eoner emellan hans framträdande och den som var näst bäst.

Sylvia gjorde en hyfsad version, men hon är en "utgången" årgång när det gäller artisteri. Den blonda donnan vad hon nu heter, var bättre i detta program än i förra, men jag tycker att hon ger ett "slampigt" intryck, inget för mig helt enkelt.

Darin och Pugh gjorde sin grej, men imponerade inte på mig. Miss Li var riktigt bra igen, men Uggla var riktigt kanonbra, så denna gång tycker jag att Miss Li blev akterseglad.

Glad

Maria
0

Jag hade aldrig gissat att Magnus Uggla av alla skulle få mig att gråtaFörvånad

/Maria

aggeelin
0

Jo, det var ovanligt för att vara Uggla!

Jag tyckte Darin var bra. Kändes nytt och roligt!

AnnL
0

Tycker också det är ett jätte bra program. Har följt alla säsongerna.

Jag gillar Magnus Uggla annars också men det han gjorde i lördags var oväntat och helt underbart.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Någon som tittade igår ?

Magnus Uggla har gjort så mycket bra och dom andra gjorde hans låtar jättebra..tycker jag!    Kyss

Maria
1

Ja, det var bra igår. Jag gillar Magnus Uggla och för mig så står hans låtar för min vilda tonårstid.

Miss Li gjorde det jättebra och det gjorde de andra också. Svårt att välja, men det blir nog Miss Li denna gången.

/Maria

[Sisa]
0

# 16  Ja..Miss Li var jättebra!    Glad

Fridaaaa
0

Missade det men ska se på det nu på tv4play :) Såg lite igår på tv4play och silvia förstörde verkligen hans låt :S

aggeelin
0

Riktigt bra programa igår också! Alla gör det bra på sitt sätt och som #16 säger så är det svårt att välja. Här gillar vi nog Darin och miss LI mest.

Fridaaaa
0

Jag gillar Uggla, Darin och Miss Li i hela programmet.
Minst gillar jag Olle och Silvia :)

aggeelin
0

#21 Syliva Vrethammar känns lite "off" i sammanhanget och är en artist som inte synts i sverige på länge. Hon kan verkligen sjunga men den musik hon gjort är lite udda i dagens musiksmak, tror jag. Eller så är det att jag aldrig har gillat den där sortens musik som är lite åt "dansbandshållet"

Fridaaaa
0

#21 Ja jag tycker det med och hon är lite jobbig på någotvis tyvärr.

[peter54]
0

Jag tittade först på förra veckans program på SVTplay eftersom jag hade missat det och sedan på detta avsnitt.

Jag håller med om att Sylvia (blanda inte ihop henne med drottning Silvia) Flörtkänns lite tråkig i detta sammanhang, hon gör alla sånger till någon slags samba och så vill hon inte medverka på aktiviteterna.

Linda (Miss Li), tycker jag har varit överlägset bäst i alla tre program där hon sjungit själv och Magnus Uggla har varit bra i två, dels när han gjorde Olle Ljungströms låt "Jag och min far" och dels när han gjorde Lindas låt "Jag känner en tjej", de var fantastiskt fina tolkningar.

Darin, nja alltså han är ju duktig, riktigt duktig och igår gjorde han en bra version av Ugglas låt, men Darin är inte "my cup of tea".

Olle överraskar inte och Maja är bara för trist, hon verkar tro att alla ska gilla hennes sång mer om hon visar sin beniga lekamen och vad hon har för färg på trosorna. Hon är en större besvikelse i mina öron än vad Sylvia är.

Det ska bli mycket intressant att se vad de andra gör av Sylvias låtar när det blir hennes dag.

Glad

Maria
0

Sylvia har väl egentligen ingen egengjord repertoar utan likt Lillbabs sjunger hon andras låtar, tror jagObestämd

/Maria

aggeelin
0

#23 Ja, nästa vecka tror jag att det är Sylivas vecka. Vad ska de gör av hennes låtar? Det är jag också mycket nyfiken på! Och vilka är de? Jag minns bara Eviva Espana. Är det någon som minns någon mer?

Maria
0

Jag funderde just på det. Sjöng hon inte en del med Svante Turesson?

/Maria

[Sisa]
0

# 25  Jag minns en  " Tycker om Dej "    Glad

[peter54]
1

#25 Jadå, jag minns flera: Tycker om dej - Dansa samba med mej - Öppna dina ögon - Det känns som jag vill dansa - Balladen om Fredrik Åkare gör hon riktigt bra och hon var ju i Melodifestivalen 1972 med Min Egen Melodi.

Hon gjorde ockse en svensktextad cover på världssuccén "son of a precherman" som på svenska blev "En lärling på våran gård". Sedan har hon gjort en skiva ihop med göran Fristorp.

Sylvia Vrethammar är en gammal dam, född 1945 och hon var värd i Hylands hörna 1970.

#26 Jag tror du blandar ihop henne med Lill Lindfors Flört

[Sisa]
0

# 28  Men hon är fin, för att vara 67 år!

Maria
0

#28 Jag blandar nog ihop henne med Lill Lindfors ja.Glad

Jag tycker hon är en skitsnygg 67-åring.

/Maria

aggeelin
0

Absolut snygg och sjunger bra. #28 När du nämner vad hon gjort kan jag minnas det. Men det är nog inte min typ av musik och därför minns jag inte av mig själv Flört

[peter54]
0

#29 Jag har för mig att hon utsetts till Sveriges snyggaste 67-åring i någon tidning rätt nyligen. Hon är snyggare nu än när hon var yngre tycker jag.

Glad

Maria
0

Jag tycker hon har sett ut likadant sedan jag var liten men 17 års skillnad är ju några år och när man är ung är ju de som är såpass mycket äldre helt "antika"Skrattande

/Maria

aggeelin
0

#32 JO, det stämmer nog att hon ser bättre ut nu! Glad