Tvättmedel
Blir lite misstänksam mot dom som säljer detta tvättmedel. För jag trodde att vanligt tvättmedel tog bort svett och obahagliga dofter när man tvättar kläderna
Jag ser de som försäljningsknep och en del gör allt för att få de sålt. Men jag kanske har fel om detta
Har ni testat de?
Eller har ni andra knep för att få kläder renare? De finns mer miljövänligare som inte förstör naturen. Men nu har jag inte läst inehållet om detta tvättmedel,

Dyrt var det tycker jag
Nej har aldrig testat.
Kör på vårat tvättex :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De finns tvålstenar eller vad dom heter som är mer naturliga,
Det bästa tvättmedlet är också det mest naturliga - pottaska. Jag har en kompis som bor på en ö i Stockholms skärgård och han gör sin egen pottaska för tvätt av kläder och linne.
På tal om onödiga produkter - Actimel måste vara världens onödigaste mjölkprodukt till ett helt sanslöst literpris jämfört med annan yogurt. All syrad mjölk innehåller redan det som man i reklamen påstår är speciellt med Actimel. Århundratets lactobluff!
Dom gör nog mycket onödigt enbart för att få in pengar, Men pottaska vad är det för något? Jo läste att det var tvättmedel, men har inte hört det innan vad jag kan minnas
Det är ju faktiskt så att träningskläder luktar illa trots att de är tvättade. Jag brukar lägga mina i ättiksvatten ibland för att ta bort lukt. Om jag skulle köpa det har tvättmedlet skulle jag använda det bara till träningskläder och bara ibland.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Träningskläder inte bara lukatar illa, det stinker, tycker jag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Pottaska är asklut, dvs kaliumkarbonat, det man gjorde allt tvättmedel och tvål av förr innan man böjade mixtra med alla möjliga andra kemikalier, tensider och skit i tvättmedlen.
Pottaska är alltså aska från eldat lövträ som först bränns och sedan renas i kokande vatten.
Blandar man pottaska med animaliskt fett som renats i kokande vatten, får man tvål.
*9 Aha tack då vet jag de,. Låter spännande kanske något som man skulle testa