Potatissorter.
Kan du dem?
Vet du vilka som är mjöliga för mos
Hårda till Pommes frites
Vilka som är bra för att grilla i skivor
God kokpotatis
Vilka har mer smak osv….
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mjöliga sorter om vi ska laga mat med sås till, fasta sorter om potatisen ska stekas efter kokningen.

Nepp urkass på det hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lite har man väl lärt sig om Potatis, och hur man kokar dem, som också är en viktig sak.
Sedan kan det slilja på samma sort vilken jord den är odlad i. King Edward är ett bra exempel på det.
Det fanns en ny sort på affären häromsistens, Marabelle, en fast sort. Jag köpte en påse, alltid kul att prova nåt nytt, och den gick rätt upp till toppen på min favoritpotatislista!
Och där ligger Faxe och Asterix också.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har aldrig tidigare tyckt om Potatis (fast alltid ätit) sen när min bror började odla sorter som går att odla som KRAV upptäckte jag goda potatis-sorter. Jag äter helst fasta sorter men vill ha mjöliga till mos. Jag är uppvuxen med King Edvard men det är alltså en Potatis som jag inte är förtjust i.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Använder Binthe eller King Edvard till potatismos och gratänger. Asterix som kokt Potatis eller klyftpotatis. Jag blir knäpp när det inte står vilken sort på påsarna. Det är ju som att köpa grisen i säcken. Fast eller mjölig det säeger mig inget mer än att den är just fast eller mjölig. ungefär som att det står ICA på en vara. Det säger mig ingenting- Jag vill veta vilken sort det är, var det kommer ifrån.
Var rädda om varandra