Jag vill inte.
duscha!.
Shiba (nu på andra sidan) kom springande så fort hon hörde att vi fyllde diskhon med vatten, det syndes på hennes min när hon satte ner baken att hon älskade badet.
Har du något djur som gillar att bada?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hihi
Vissa av marsvinen uppskattar det. Badar dom inför utställning.
Katterna badas inte alls, inget nödvändigt.
Hunden duschas 1-2gånger/år max, men det är då inte uppskattat hihi
Kaniner badar man inte heller, precis som med katter :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Trodde inte man badade marsvin
#2 Så gullig med sina leksaker
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#2 Vilken härlig bild, du får filma honom. Det vore roligt att se!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har en katt som gillar vatten men det är ovanligt att katter gillar det så humlan WOW vilken bild och härlig katt

Hade en katt innan som skulle dricka vatten från vattenkranen. 
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Charlie vill alltid sitta vid vattenkranen i badrummet och dricka vatten.Jag tror nästan inte att han dricker någon annanstans. När jag badar sitter han kanten, slickar mig på benen om han kommer åt. Men jag tror inte att han tycker om att bada då skuille han ha vant sig vid det från att han var liten.
#7 min ena katt dricker också bara ur kranen i badkaret.
Vi köpte hem en vattenfontän till katter som båda katterna gillade att dricka ur, men den väsnades rätt ordentligt så jag reklamerade den. Får leta efter nån bättre variant. Någon som kan rekomendera en som är "tyst"?
Jag blir lite orolig att katten inte dricker när vi inte är hemma och kan serva honom med kranen…
Zabelle
Min ene katt dricker överllt. Doppar tassen i vattenkanna, ur kranen och badkaret och andra ställen där vatten samlas.
Moritz, han som gillar att bada har jag däremot aldrig under hans 10 levnadsår sett dricka. Det konstiga är att det är också han som kissar mest klumpar i lådan.
Nu äter ju han helst mjukmat så han får väl i sig vätska den vägen men som sagt så har jag aldrig sett honom lapa vatten. Knepigt
/Maria
#3 Jo vid behov och inför utställningar :D
En sak: Varför badar ni era katter? Nästinpå ingen kattras har behov av det? :)
#10 Jag badar mina katter av samma anledning som du badar marsvinen. Vid behov när de blivit skitiga och inför utställning.
Zabelle
#11 Fast det är skillnad. Katter är så renliga djur att dom brukar hålla sig rena, skillnad är då inför uställning men ska man inte till utställning så är det ingen man behöver göra :)
Marsvinen badar jag enbart om dom är riktigt skitiga vilket är ytterst sällan,
#12 Tro mig, det behövs när man har två såna "lortpellar" som mina. Deras ljusa långa päls är inte fin när de varit med ute i trädgåden och busat.
Min korthåriga huskatt badade jag en gång på 18 år så visst är det skilnad.
Zabelle
Jag badar inte mina katter. Moritz har fått hoppa i plurret bara för att han så gärna vill och då har jag tappat upp rent vatten utan skum eller annat.
Den andre som emellanåt är helt jordig efter att ha grävt i trädgården skulle behöva skölja tassarna åtminstone men jag har provat att bada honom en gång.
Det var mer vatten på mig och i hela badrummet än det var i badkaret. Dessutom var jag alldeles riven på ryggen där han tog sig upp.
/Maria
#13 Nej det kan jag tänka mig :) Dock ska man alltid vara försiktig med badandet, då det kan förstöra deras naturliga balans i pälsen :)
Jag har haft en perserkatt och han behövde bada ibland för att hans päls blev smutsig och tovig. När han var ren så var han så fin! Han tyckte också att det var helt ok att bli badad och torkad efteråt.
Anton går de helt okej gillar att bli borstad, Nu har jag en med tovor och en utan, Jösses
Men jag fick ett tips av zibelle att sätta på ett sele när han ska bada, Det gick mycket bättre,
#16 Haha, vilken bild
Han ser jättesur ut.
/Maria
Hehe han blev go igen rätt snabbt när dom fick lite godis och ompyssling,
#16 Jag känner igen bilden av blöt perser!
Jag har två gånger varit tvungen att bada Maxen för att han haft mycket lös avföring därbak i pälsen. Det vill jag inte göra om. Maxen gillar inte allls att bada och vill ta sig därifrån.Det är stor skillnad på att bada en perser och att bada en skogkatt!
De kan jag tänka mig att de är, löst i baken de känner jag igen, de hade han med som kattunge, Där han har fått sitt skräck antar jag
#0 Cristine, det kan inte vara katten på bilden du pratar om, den ser ju helt förtvivlad ut.
Vi har badat vår katta en enda gång och det var när hon fick stryk av en annan katt och bajsade på sig. Annars har vi aldrig badat katterna vi haft.